„Stávající úřední deska městského úřadu svou kapacitou již nestačila na zveřejňování všech údajů, které jsou požadovány, a to zejména mapových příloh a rozpočtů města a jeho příspěvkových organizací. Pořízením elektronického panelu jsme tento problém vyřešili a přidanou hodnotou je také zveřejňování dalších informací z radnice,“ řekl vedoucí provozního odboru Josef Řihošek, pod jehož odbor úřední deska spadá.
Elektronická digitální úřední deska dokáže nahradit veřejnou úřední desku v analogové podobě, tzv. vývěsku, a zároveň splňuje legislativní podmínky. Dále občanům zajišťuje nepřetržitý přístup k informacím a proti klasickým úředním deskám jsou informace lépe čitelné. Snazší přístup ke zveřejňovaným dokumentům mají díky novince i tělesně postižení lidé, mají totiž možnost přesunout zobrazovaná data do spodní části obrazovky, kde je lépe uvidí. „Navíc je elektronická deska propojena s webovými stránkami města a turistického informačního centra. Do budoucna plánujeme na desce zveřejňovat také informace o akcích na území města, informace pro turisty a v příštím roce kiosek připojíme i k portálu občana,“ doplnil Josef Řihošek.
Zařízení je odolné vůči povětrnostním vlivům a v případě výpadku elektrické energie je napojeno na náhradní zdroj. Otrokovickou radnici vyšlo pořízení elektronické úřední desky přibližně na 400 tisíc korun.