Informace zazněly na projednávání Strategie bezpečnosti silničního provozu města Otrokovice. Dokument vznikl před rokem, nyní se sešli zpracovatelé, kompetentní lidé a občané, aby zhodnotili výsledky. Zúčastnili se zástupci organizace BESIP, Policie České republiky, Centra dopravního výzkumu a další. „Rok 2018 se bohužel po dvouletém období bez smrtelné nehody stal rokem, kdy na silnici vyhasl lidský život,“ uvedla vedoucí odboru dopravně-správního Renáta Krystyníková.
Podle ní se těžce zranili čtyři lidé a lehce 58 lidí. „K 85 procentům dopravních nehod došlo přímo ve městě. Oproti minulému období se výrazně snížil počet osob s těžkým zraněním, což signalizuje pozitivní trend k zásadnímu snížení závažných následků nehod,“ řekla Krystyníková.
Za nepříznivý však označila vývoj počtu lehce zraněných. „Jedno smrtelné zranění narušilo dlouhodobě slibný základ pro naplnění hesla o městě bez smrtelných následků nehod,“ uvedla Krystyníková.
Centrum dopravního výzkumu rozšířilo stávající nehodové lokality o dvě nová místa, a to o Terezov a silnici I/49 v blízkosti zastávky MHD. „Podle podrobných průzkumů okolností vzniku dopravních nehod byli jako nejrizikovější účastníci provozu vyhodnoceni chodci, senioři a mladí řidiči. Právě na tyto skupiny bude třeba v následujícím období zaměřit pozornost,“ upozornila Krystyníková.
Dokument pojednává o možnostech a způsobech snižování dopravní nehodovosti na území města. Cílem přijetí dokumentu je podle mluvčí Stehlíkové ochrana zdraví a životů občanů města i jeho návštěvníků. „Přijetí dokumentu je jedna věc, ale jeho plnění věc druhá. Každý člověk, který se pohybuje ve veřejném prostoru, musí dodržovat zákonná bezpečnostní pravidla. Jen tak můžeme dosáhnout toho, abychom se mohli na ulici cítit bezpečněji. Navíc nestačí, aby byla osvěta prováděna jen v Otrokovicích, ale na co nejširším území, protože Otrokovicemi projíždí mnoho řidičů z jiných krajů. Stejně tak k nám přijíždějí návštěvníci z jiných oblastí,“ uvedla starostka města Hana Večerková, která se veřejného projednání zúčastnila.
Úkolem města je zajistit budování a udržování dopravní infrastruktury tak, aby byla pro všechny účastníky silničního provozu bezpečná, aby se po ní pohybovala bezpečná vozidla a uvědomělí účastníci. „S ohledem na konkrétní doporučení město přistoupilo k zavedení zón 30, a to na sídlišti Trávníky, v lokalitě ulic Dvořákova a Přístavní a části Kvítkovice, kde v současné době probíhá projektová příprava,“ dodala Stehlíková.