Blíží se oprava mostu přes Moravu v Uherském Hradišti. Práce začnou nejspíš v půlce února

foto: město Uherské Hradiště
UHERSKÉ HRADIŠTĚ – Ve druhé polovině února by měly začít práce na opravě mostu J. A. Bati, který přes řeku Moravu propojuje Staré Město a Uherské Hradiště. Stavební práce přinesou rozšíření vozovky a součástí oprav bude i rekonstrukce křižovatky hned za mostem. Vznikne dokonce i nová zastávka v Rybárnách.

Dlouho očekávaná oprava mostu J. A. Bati, možná lépe známého jako Moravní most, se kvapem blíží. Podle starosty Uherského Hradiště Stanislava Blahy by měla začít v půlce února, pokud tedy bude přát počasí. Zásadní úpravou bude rozšíření jízdních pruhů přímo na mostě na úkor stávajících chodníků a obnova horní pojízdné vrstvy.

Práce ovšem zahrnují mnoho dalších úkonů, oprav a rekonstrukcí. Vzniknou například nové přechody pro chodce, opraví se chodníky i stávající vjezdy k domům podél silnice. A úpravy se dočkají taky vjezdy do ulic městské části Rybárny. Ve směru na Staré Město navíc vyroste i nová autobusová zastávka. Jízdní pruhy by se po všech připravovaných úpravách měly rozšířit o 50 centimetrů a u mostu bude nová světelně řízená křižovatka. Třešničkou na dortu nakonec bude nové veřejné osvětlení.

Práce by měly začít v druhé polovině měsíce února, koncem března by mělo dojít k rozšiřování komunikace u Rybáren. Zhruba na začátku letních prázdnin by se pak měla začít dělat druhá strana a rozšíření na Svatojiřském nábřeží,“ přiblížil harmonogram prací starosta Blaha.

Opravy se samozřejmě neobejdou bez dopravních omezení. Jelikož se most bude opravovat po polovinách, projedou po něm řidiči v režimu 1+1 bez semaforů.

Na připravované rekonstrukci se podílí dohromady tři subjekty. Jednak je to Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je správcem silnice I/55, dále Uherské Hradiště, a nakonec Staré Město, kterého se týkají stavební práce na jeho katastrálním území.

Starosta Blaha ovšem zdůrazňuje, že na mostě J. A. Bati nebudou probíhat jen stavební práce. V plánu jsou totiž i opravy izolace a odvodnění. Vymění se taky mostní závěry, chodníkové římsy a zábradlí. Spodní stavba a nosná konstrukce budou sanovány a proběhne údržba mostních ložisek.