Brněnský veletrh cestovního ruchu GO – Regiontour je každoročně příležitostí k prezentaci nabídky produktů cestovního ruchu, turistických lokalit a zážitků pro nadcházející turistickou sezonu. Letošní veletrh se uskuteční od 16. do 19. ledna.
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, která prezentuje turistický potenciál Zlínského kraje, připravila pro letošní veletrh moderní stánek o rozloze 80 m2, v němž bude v pavilonu P představen celý region Východní Moravy jako jedinečný celek, který má turistům co nabídnout.
Veletržní stánek bude vybaven 16 informačními pulty. Deset z nich obsadí zástupci atraktivních turistických cílů a podnikatelé v cestovním ruchu, další pak připadnou prezentaci celého regionu a jeho jednotlivých oblastí: Kroměřížska, Slovácka, Valašska, Zlínska a Luhačovicka. Expozice inspiruje k návštěvě kraje formou rozmanitých claimů vycházejících z charakteristiky specifických cílů a nabídek. Například: Kde si mé děti pohladí renoka?, Kde se projedete Baťovým výtahem? Deštný prales bez letenky? Kde uvidíte pratura? Trnčená nebo metyja? Kde se z mých dětí stanou animátoři?
„Expozice je koncipována tak, aby lidé na veletrhu získali maximum informací a inspiraci pro návštěvu turistického regionu Východní Morava. Jsme připraveni dát odpovědi na typické otázky, které si většina turistů, zejména rodin s dětmi, klade při výběru své dovolené či víkendového pobytu. Máme v nabídce široké spektrum možností pro trávení volného času na kole, pěšky, na lodi, na koni, ale i relaxaci v lázních a wellness resortech,“ sdělila Petra Psotková, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.
Letošní novinkou je přímé zapojení aktérů cestovního ruchu do prezentace regionu. „K partnerské spolupráci jsme pozvali zástupce turistických cílů a vybrané podnikatelské subjekty, které patří k ,tahounům´cestovního ruchu v kraji. Patří mezi ně například Zoo Zlín, Baťův kanál, Archeoskanzen a Živá voda Modrá či Lázně Luhačovice. Svůj prostor dostávají také specifické nabídky z jednotlivých turistických oblastí. Lidé si mohou odnést nejen turistické průvodce, mapy a další tiskoviny, ale také poznat chutě a vůně regionu při ochutnávkách krajových specialit,“ dodala Psotková.
Návštěvníkům bude k dispozici nově koncipovaná edice tiskovin, které obsahově pokrývají hlavní témata nabídky regionu.
„Změnili jsme grafiku našich tiskovin tak, aby korespondovala s designem našich veletržních prezentací. Budeme prezentovat souhrnnou nabídku atraktivit kraje formou Turistického průvodce Východní Moravy, specifickou nabídku Cykloturistika pro každého spolu s Cyklo/turistickou mapou Východní Moravy. Jsme připraveni uspokojit zájemce o rozhledny, ale i o stále více oblíbené minipivovary nabídkou virtuálních pivních stezek,“ uzavřela Petra Psotková.
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy v I. čtvrtletí tohoto roku zajišťuje spolu s partnery také účast na veletrzích ve Vídni, Bratislavě, Drážďanech, Ostravě, Hradci Králové, Praze a v Katovicích.