Geodiverzita v Minecraftu. Žáci ze ZŠ Zlín, Křiby propojili hru, vědu a památky UNESCO

ZŠ Zlín, Křiby propojila Minecraft se zajímavostmi o geodiverzitě a památkách UNESCO. Foto: ZŠ Zlín, Křiby
ZLÍN – Jak spojit digitální hry, týmovou spolupráci a vzdělávání? Odpověď nabídla Základní škola Zlín, Křiby, kde se letos uskutečnil první ročník školní Minecraft soutěže. Žáci druhého stupně se v ní na dva dny ponořili do světa kostiček – tentokrát ale s jasným vzdělávacím cílem – propojit hlavní téma soutěže „geodiverzita“ s památkami UNESCO a ukázat rozmanitost neživé přírody a její význam pro planetu i kulturní dědictví lidstva.

Týmy mladých stavitelů

Do soutěže se zapojilo 37 žáků druhého stupně, kteří pracovali ve dvou až čtyřčlenných týmech. Během dvou dnů prokázali nejen kreativitu, ale také schopnost spolupráce, plánování a prezentace vlastních nápadů.

Den první: Stavíme svět

První soutěžní den patřil samotnému stavění. Týmy v prostředí známé hry Minecraft vytvářely unikátní herní světy inspirované geologickými jevy, jako jsou:

  • hory a pohoří,
  • sopky,
  • jeskyně,
  • kaňony a další přírodní útvary.

Fantazie zde šla ruku v ruce s poznáním – každá stavba musela mít jasnou vazbu na geodiverzitu, která představovala hlavní téma soutěže, a její význam.

Den druhý: Prezentace a obhajoba nápadů

Druhý den soutěže se nesl ve znamení prezentací. Jednotlivé týmy představily své hotové světy, popsaly inspiraci, vysvětlily souvislost s tématem UNESCO a ujaly se role průvodců vlastním digitálním dílem.

Žáci tak ukázali, že dokážou nejen tvořit, ale také srozumitelně a sebevědomě prezentovat své myšlenky.

Technologie jako smysluplná součást výuky

První ročník Minecraft soutěže ukázal, že moderní technologie mohou být smysluplným vzdělávacím nástrojem. Soutěž rozvíjela kreativitu, týmovou spolupráci, digitální dovednosti i zájem o přírodní vědy a světové kulturní dědictví,” říkají David Pavlůsek a David Gajdůšek ze ZŠ Zlín, Křiby. A nezapomínají pogratulovat vítězů. Těmi jsou:

  1. místo: Adam Behrik, Lucie Šustáčková, Nikol Světlíková a Jonáš Machala (8. B)
  2. místo: Dominik Martinec a Filip Svízela (9. B)
  3. místo: Natálie Šustáčková, Nikol Šenkeříková, Ema Mudříková a Lucie Plášková (6. B)

„Chtěli bychom poděkovat všem účastníkům soutěže za jejich aktivní zapojení, snahu a kreativitu, kterou do soutěže vložili. Velmi si vážíme času a energie, které soutěži věnovali,“ uzavírají zástupci školy.

O dalších novinkách ze Zlína vás pravidelně informujeme na zlin.cz.

Zobrazit fotogalerii >>