Týmy mladých stavitelů
Do soutěže se zapojilo 37 žáků druhého stupně, kteří pracovali ve dvou až čtyřčlenných týmech. Během dvou dnů prokázali nejen kreativitu, ale také schopnost spolupráce, plánování a prezentace vlastních nápadů.
Den první: Stavíme svět
První soutěžní den patřil samotnému stavění. Týmy v prostředí známé hry Minecraft vytvářely unikátní herní světy inspirované geologickými jevy, jako jsou:
- hory a pohoří,
- sopky,
- jeskyně,
- kaňony a další přírodní útvary.
Fantazie zde šla ruku v ruce s poznáním – každá stavba musela mít jasnou vazbu na geodiverzitu, která představovala hlavní téma soutěže, a její význam.
Den druhý: Prezentace a obhajoba nápadů
Druhý den soutěže se nesl ve znamení prezentací. Jednotlivé týmy představily své hotové světy, popsaly inspiraci, vysvětlily souvislost s tématem UNESCO a ujaly se role průvodců vlastním digitálním dílem.
Žáci tak ukázali, že dokážou nejen tvořit, ale také srozumitelně a sebevědomě prezentovat své myšlenky.
Technologie jako smysluplná součást výuky
„První ročník Minecraft soutěže ukázal, že moderní technologie mohou být smysluplným vzdělávacím nástrojem. Soutěž rozvíjela kreativitu, týmovou spolupráci, digitální dovednosti i zájem o přírodní vědy a světové kulturní dědictví,” říkají David Pavlůsek a David Gajdůšek ze ZŠ Zlín, Křiby. A nezapomínají pogratulovat vítězů. Těmi jsou:
- místo: Adam Behrik, Lucie Šustáčková, Nikol Světlíková a Jonáš Machala (8. B)
- místo: Dominik Martinec a Filip Svízela (9. B)
- místo: Natálie Šustáčková, Nikol Šenkeříková, Ema Mudříková a Lucie Plášková (6. B)
„Chtěli bychom poděkovat všem účastníkům soutěže za jejich aktivní zapojení, snahu a kreativitu, kterou do soutěže vložili. Velmi si vážíme času a energie, které soutěži věnovali,“ uzavírají zástupci školy.
O dalších novinkách ze Zlína vás pravidelně informujeme na zlin.cz.