„Na budování páteřní dopravní infrastruktury v zanádraží se spolu s městem podílel soukromý investor, který v této lokalitě staví obytný komplex. Vznikne zde prakticky nová městská čtvrť s téměř třemi stovkami bytů v docházkové vzdálenosti do centra Vsetína,“ přiblížil starosta Vsetína Jiří Čunek.
Samotná stavba hlavní dopravní infrastruktury v zanádraží začala v polovině roku 2023 a skončila letos v lednu. V místě vznikla páteřní komunikace, dva mosty přes mlýnský náhon, nové veřejné osvětlení, chodníky, kanalizace a více než stovka parkovacích míst, která prozatím nebudou zpoplatněna.
„Po dokončení stavebních prací a vydání kolaudačního rozhodnutí mohl být ze zanádraží také zpřístupněn vstup do vloni zprovozněného podchodu pod železniční stanicí. Lidé z Rybníků či Rokytnice se jím, a také nedalekým podchodem U Křivačkárny, bezpečně dostanou pod železniční tratí do centra města,“ zmínil Jiří Čunek s tím, že náklady na realizaci vyšly zhruba na 70 milionů korun.
Stavební ruch v zanádražním prostoru ale zdaleka nekončí. I nadále pokračuje výstavba obytného komplexu, která bude zahrnovat výstavbu dalších chodníků a obslužných komunikací.
V přímém sousedství zanádražního prostoru již nyní funguje nové vlakové nádraží s moderním dopravním terminálem. Před vlakovým nádražím před časem vyrostla soukromá Smetanova obchodní galerie. Naplno zde běží stavba nádraží autobusového a také parkovacího domu, který v budoucnu nabídne více než tři stovky stání. Mezi ním a budovou polikliniky se již rýsuje také nový kruhový objezd.
„Pokud jde o zanádražní prostor, přístup do něj zajišťují dvě nové komunikace ve směru od Rybníků a Rokytnice. Ta „rokytnická“ se sousedství domu služeb Kotovo napojuje prostřednictvím okružní křižovatky na silnici I/69 a během letošního roku se tamtéž napojí i na právě budované připojovací pruhy k silnici I/57,“ informovala mluvčí Vsetína Jana Raszková.