Vedení otrokovické radnice v uplynulém roce vynaložilo veškeré úsilí, aby přesvědčilo Ministerstvo dopravy o nelogickém zpoplatnění nově dostavěného úseku dálnice, který propojil Otrokovice s Napajedly. „Provedli jsme dopravní průzkumy i sčítání dopravy, abychom měli relevantní podklady pro jednání. Naši snahu podpořil i Zlínský kraj. Přesto jsme při komunikaci s Ministerstvem dopravy narazili. Naše argumenty pro udělení výjimky ze zpoplatnění nebyly vyslyšeny a stav zůstává stejný jako dosud. Po jedné části obchvatu projedou řidiči s poplatkem, po druhém bez. Většina občanů nad tím kroutí hlavou stejně jako my. Stále totiž zastáváme názor, že obchvaty mají být bez poplatku, aby v co největší míře odvedly automobilovou dopravu z center měst,“ míní otrokovická starostka Hana Večerková.
Již dříve Ministerstvo dopravy avizovalo, že při rozhodování bude ctít pravidlo, že nové úseky dálnic, které nejsou samostatně izolované od dálniční sítě či neslouží jako jediná alternativa průjezdu městem či obcí, bude zpoplatňovat, protože cílem zpoplatnění je vybrat dostatek peněz na další rozvoj dopravní infrastruktury. V tomto duchu byla tedy vydána i vyhláška čítající seznam pozemních komunikací, jejichž užití podléhá časovému poplatku.
„V tomto seznamu jsou úseky Hulín – Otrokovice-sever, tedy exity 16 až 30, a poté Otrokovice-východ – Napajedla, exity 32 až 34. Úsek mezi exity 30 a 32 zde zahrnut není. V době testovacího provozu, kdy byl volný průjezd v celé délce obchvatu mezi exity 30 – 34, došlo ke zklidnění dopravy zejména při průjezdu Kvítkovicemi. Stále vnímáme potřebu bojovat o udělení výjimky pro aktuálně zpoplatněnou část. Proto budeme mít i do budoucna velký zájem podílet se na všech jednáních, které by vedly k udělení výjimky pro další roky,“ uzavřela starostka.