Kraj tlačí na Správu železnic. Požaduje urychlení přípravy modernizace železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice

Foto televize TVS
ZLÍNSKO – Vedení Zlínského kraje vyvíjí tlak na Správu železnic, aby projekt modernizace trati Otrokovice – Zlín – Vizovice co nejdříve pokračoval. Modernizace by totiž měla výrazně zlepšit spojení Zlína s okolními městy.

Velmi nás a hlavně občany našeho kraje trápí dlouho neřešený špatný stav vlakového nádraží ve Zlíně, jehož rekonstrukce je součástí modernizace trati z Otrokovic do Vizovic. Snažíme se proto vyvíjet neustálý tlak na Správu železnic, aby zrychlila přípravu této akce a mohlo se tak co nejdříve začít s její realizací,“ informoval hejtman Radim Holiš.

Jak informovali zástupci investora, bylo už pro úsek Otrokovice – Zlín vydáno pravomocné územní rozhodnutí. V případě úseku Zlín – Vizovice byla podána žádost o územní řízení. Pro celou trať se nyní zpracovává dokumentace pro stavební povolení. Žádost o stavební povolení by měla být podána na začátku roku 2024. Rok nato by se mohlo začít stavět.

Díky modernizaci bude v celé trase provedena elektrizace a v úseku mezi Otrokovicemi a Zlínem bude navíc vybudována druhá kolej. Rychlost vlaků se v celém úseku zvýší ze stávajících 60 na 100 km/h, což přinese zkrácení jízdních dob, zvýšenou kapacitu přepravy i komfortnější cestování. Vlaky mezi Zlínem a Otrokovicemi by měly jezdit každých patnáct minut, mezi Zlínem a Vizovicemi pak každou půlhodinu.

Kromě samotné trati dozná zásadních změn také stanice Zlín-střed, kdy poloha nádraží bude přesunuta blíže ke Gahurově ulici. Počítá se i s modernizací nádraží v Otrokovicích a proměny se dočká také stanice ve Vizovicích, kde se plánuje vybudování autobusového terminálu a přestupního bodu mezi vlakem a autobusem.

Investorem stavby za 12 miliard korun je stát, konkrétně Správa železnic.

Zobrazit fotogalerii >>