V bezprostřední blízkosti křižovatky je náměstí Míru, městská tržnice nebo magistrát a navíc tudy projíždějí auta směrem na Fryšták. Na křižovatce ulice Osvoboditelů a třídy T. Bati panuje stále hustý provoz, který s sebou nese i řadu dopravních nehod.
Těch se tam odehrálo celkem sedmnáct. Sedm lidí je odneslo lehkým zraněním a škoda dosáhla přes dva miliony tři sta tisíc korun. Nejčastější příčinou nehod je nepozornost řidičů.
„Křižovatka ulic Osvoboditelů a třídy T. Bati u městského divadla je problematická z několika hledisek. Řidič, který jede ve směru po ulici Osvoboditelů a odbočuje vpravo směrem k zámku nebo krajskému úřadu, by měl při průjezdu křižovatky ctít to, že i za ní musí zůstat ve stejném pruhu, ve kterém do křižovatky přijel. Řidiči toale při odbočování nectí a přejíždějí z pruhu do pruhu, čímž mohou způsobit nehodu, protože v zrcátku přehlédnou souběžně jedoucí vozidlo, jehož řidič s tím nepočítá,“ zmínil koordinátor BESIPu pro Zlínský kraj Zdeněk Patík.
Řidiči zde často přejíždějí z pruhu do pruhu proto, aby se správně zařadili do směru, ve kterém chtějí pokračovat. Někdy to znamená, že se musí dostat přes celou šířku vozovky. A často to řeší na poslední chvíli.
Provoz se na křižovatce nezastaví po celých 24 hodin. To se ale nedá říct o semaforech, které se v noci přepínají na oranžovou.
„Jakmile přestanou svítit světelné signály na křižovatce, tak řidiči často nejsou schopni se přepnout a uvědomit si, že platí dopravní značky. Jedou pořád podle světelných signálů a vjíždějí do křižovatky tehdy, kdy mají dávat přednost v jízdě,“ pokračoval Patík.
Křižovatka je hodně široká. Řidiči, který do ní najede z vedlejší silnice, proto trvá dlouho, než ji opustí. Mezitím může do křižovatky přijet auto, které má přednost, a hrozí nebezpečný střet.