Majitelům psů ve Zlíně letos už složenka k uhrazení poplatku nepřijde

Ilustrační foto (Foto: MěÚ Zlin)
ZLÍN - Město Zlín zruší hromadné posílání poštovních poukázek k úhradě místního poplatku ze psů. Vyslyšelo tak přání poplatníků a podklady k platbě tohoto poplatku budou, stejně jako v případě místního poplatku za komunální odpad, posílány e-mailem, serveru Zlin.cz to uvedl Lukáš Fabián z tiskového oddělení zlínské radnice.

Uhrazení platby složenkou využívalo mizivé procento poplatníků. „Z tohoto důvodu žádáme držitele psů, aby si na středisku místních poplatků nahlásili fungující e-mailovou adresu a zajistili si tak obdržení podkladů k platbě. Neobdržení podkladů totiž není důvodem k neuhrazení poplatku,“ řekla Romana Hábová, vedoucí Střediska místních poplatků.

V této souvislosti město rovněž držitele psů upozorňuje, aby ve vlastním zájmu plnili ohlašovací povinnosti, především odhlášení psa (úmrtí psa, změna držitele apod.). Bez řádného odhlášení nedojde k ukončení poplatkové povinnosti a držitelům psů tak narůstají nedoplatky, které mohou být vymáhány i exekučně.

Město Zlín eviduje 5 400 držitelů psů, kteří mají dohromady asi 5 900 psů.