Ministrem školství je Petr Gazdík ze Suché Lozi

Ministrem školství je Petr Gazdík ze Suché Lozi na Zlínsku. Foto: Archiv TVS
SUCHÁ LOZ - Petr Gazdík, je původně učitelem ze Suché Lozi na Uherskohradišťsku, později zde byl starostou. Je zakladatelem a podle některých šedou eminencí politické strany STAN. Byl krajským radním pro školství v letech 2016–2020. A od dnešního dne usedl do křesla Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT).

Ještě jako radní Zlínského kraje se zasadil o to, aby střední školy dostávaly peníze za vyučovací hodiny a jako poslanec se podílel na reformě financování regionálního školství.

„Nikdo už nevystačí s tím, co se naučil ve škole. Technologie se proměňují s takovou rychlostí, že je jisté, že se každý bude muset učit dál. Proto se chci věnovat reformě vzdělávání, tak jako jsem se kdysi zakousl do rozpočtového určení daní,“ naznačil Gazdík.

Úkolem ministerstva školství bude uvést do života Strategii 2030+, kterou vypracovalo předchozí vedení resortu a na které panuje politická shoda,“ řekl nový ministr školství Petr Gazdík (STAN).

Cílem dokumentu je modernizovat vzdělávací systém Česka v oblasti regionálního školství, zájmového a neformálního vzdělávání a celoživotního učení, připravit ho na nové výzvy a zároveň řešit problémy, které v českém školství přetrvávají. Politickým náměstkem Gazdíka se stane dosavadní ministr Robert Plaga (za ANO), který už jako náměstek na ministerstvu působil v minulosti.

Učitelům by se od ledna měly zvednout platy o tři procenta. „Konkrétní čísla budeme řešit na vládě, jasné v tuto chvíli je, že koaliční program říká, že udržíme platy učitelů na 130 % průměrné mzdy v tomto volebním období. Nechceme, aby se učitelů dotklo rozpočtové provizorium,“ řekl Gazdík.

Ministerstvo školství v budoucnu chce zmodernizovat, vybavit a metodicky vést školy, zavést digitální technologie a podpořit inovace, provzdušnit objem učiva a realizovat nové metody přípravy a hodnocení žáků tak, aby získali znalosti, dovednosti a postoje využitelné v osobním, profesním i občansky zodpovědném životě.

V rámci intervencí se ministerstvo chce také zásadním způsobem věnovat přípravě nových a podpoře stávajících pedagogů, profesionalizaci ředitelů škol nebo snížení administrativní zátěže škol. Na všech těchto tématech se shodla odborná i široká veřejnost, která se do přípravy strategie zapojila. 

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x