Most přes řeku Moravu v Uherském Hradišti byl postaven v roce 1956 a od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí. Tomu odpovídá aktuální nevyhovující stav mostu, jehož některé prvky jsou na hranici životnosti. Most podle silničářů dostává zabrat hlavně soustavným zatékáním na spodní stavbu a nosní konstrukci. Proto důležitou dopravní spojnici už za několik měsíců čeká nutná rekonstrukce.
„Během opravy dojde k opravě izolace a odvodnění mostu. Budou vyměněny mostní závěry, chodníkové římsy a zábradlí. Vozovka na mostě bude rozšířena. Spodní stavba a nosná konstrukce budou sanovány a proběhne údržba mostních ložisek. Křižovatka s ulicí Moravní nábřeží bude doplněna o přechody pro chodce,“ popsala rozsah stavebních prací mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Lucie Trubelíková.
Rekonstrukce mostu bude rozdělena do dvou etap. První bude zahájena během letních prázdnin a potrvá čtyři měsíce, tedy do listopadu. Druhá etapa stavebních prací by měla začít na jaře příštího roku a potrvá rovněž čtyři měsíce.
Během rekonstrukce bude provoz na mostě sveden v každém směru do jednoho jízdního pruhu bez semaforů. Vzhledem k tomu, že po mostě denně projede kolem 23 tisíc vozidel (z toho více než dva tisíce jsou nákladní automobily či kamiony), dá se zejména v časech dopravní špičky počítat s výrazným zpožděním. Most je totiž jediným místem, které lze autem přejet přes řeku Moravu.
Náklady na opravu mostu se aktuálně odhadují na 38 milionů korun. Přesnou částku určí až výběrové řízení na zhotovitele stavby.