Most přes řeku Moravu v Uherském Hradišti byl postaven v roce 1956 a od té doby neprošel zásadnější rekonstrukcí. Tomu odpovídá aktuální nevyhovující stav mostu, jehož některé prvky jsou na hranici životnosti. Most podle silničářů dostává zabrat hlavně soustavným zatékáním na spodní stavbu a nosní konstrukci. Proto důležitou dopravní spojnici už za několik měsíců čeká nutná rekonstrukce.
„Aktuálně dokončujeme výběrové řízení na zhotovitele stavby a máme před podpisem smlouvy. V letošní stavební sezóně začneme pracovat na stavebních objektech, zejména chodnících, mimo hlavní komunikaci I/55. To znamená, že provoz do konce roku nebude omezen,“ informovalo Ředitelství silnic a dálnic na svém webu.
Hlavní stavební práce na mostu začnou na jaře roku 2025. Ty se již bez dopravního omezení neobejdou.
„Most budeme opravovat po polovinách a provoz bude veden v obou směrech v režimu 1+1 bez semaforů. Řidiči budou projíždět jedním zúženým jízdním pruhem v každém směru,“ upřesnilo ŘSD.
Vzhledem k tomu, že po mostě denně projede kolem 23 tisíc vozidel (z toho více než dva tisíce jsou nákladní automobily či kamiony), se dá zejména v časech dopravní špičky počítat s výrazným zpožděním. Most je totiž jediným místem, které lze autem přejet přes řeku Moravu.
Opravy se budou týkat výměny izolace a dalších prvků, které jsou již na hranici životnosti.
„Na mostu opravíme izolace a odvodnění, vyměníme mostní závěry, chodníkové římsy a zábradlí. Vozovku na mostu rozšíříme. V křižovatce s ulicí Moravní nábřeží doplníme přechody pro chodce,“ přiblížilo stavební práce ŘSD.
Oprava každé poloviny mostu zabere zhruba čtyři měsíce. Práce budou dokončeny v příštím roce.