Kampaň se koná v květnu a vybízí lidi, aby do práce nejezdili autem, ale na kole nebo na bruslích. Jednou z oceňovaných kategorií je cykloměsto. „Titulem cykloměsto se mohou pyšnit ta města, která se snaží komplexně a progresivně rozvíjet svou infrastrukturu pro chodce i cyklisty. Vítěz vzešel z výsledků dotazníků, které vyplňovali účastníci Do práce na kole ve svém soutěžním profilu,“ uvedla Pastuszková.
Dotazník zohledňoval nejen podmínky pro pohyb cyklistů, běžců a pěších, ale i jejich pocity. „Do výsledků se promítl i pohled odborné komise z řad organizátorů Do práce na kole, která navíc posoudila vývoj počtu účastníků kampaně, podíl účastníků na počtu obyvatel města, největší celkovou pravidelnost ve městě, uskutečněná cykloopatření, práci místního koordinátora, zda akci ve městě organizuje radnice nebo neziskový sektor a perspektivu budoucího vývoje,“ vyjmenovala mluvčí.
Cykloměsta Do práce na kole 2020 byla vyhlášena na závěrečném večírku tento týden v Praze. „Ještě ten den nám bylo naše vítězství oznámeno. Prvenství Otrokovic pro mě bylo velice příjemným překvapením. Uvědomuji si, že je to především díky tomu, že lidé cykloinfrastrukturu hojně využívají a že budovat ji má smysl. Děkuji nejen účastníkům Do práce na kole, ale také naší cyklokoordinátorce Renátě Krystyníkové a všem lidem, kteří využívají dopravu takzvaně na vlastní pohon celoročně,“ uvedla starostka Otrokovic Hana Večerková, která se zapojila do všech deseti ročníků květnové kampaně.
Hlavní cenou je servisní cyklostojan. „Obyvatelé i turisté z okolí jej nepochybně ocení při plánování výletů a míst setkání či zastavení. Stojan může nejenom pomoci z nesnází v případě defektu na kole, ale může ušetřit spoustu peněz,“ řekla Pastuszková. Díky servisnímu stojanu si cyklisté mohou sami seřídit brzdy, dotáhnout pedály, vyměnit duše či plášť a dofouknout kola prostřednictvím integrované pumpy s manometrem. A netýká se to pouze jízdních kol, ale také koloběžek, handbiků, kočárků či invalidních vozíků. „Nyní zvažujeme vhodné umístění stojanu. Budeme zohledňovat atraktivitu místa na trase cyklistů, četnost cyklistů a lokalitu s nízkým rizikem vandalismu,“ uvedla cyklokoordinátorka Renáta Krystyníková.