Titul Cykloměsto náleží městu, které se podle výsledků ankety i dalších kritérií nejlépe stará o rozvoj cyklistické a chodecké infrastruktury.
„V hodnocení měst má největší váhu slovo účastníků a účastnic Květnové výzvy Do práce na kole, ale hlasovat v anketě může i veřejnost. K subjektivním dojmům se přidávají objektivní kritéria jako žebříček CykloRank nebo metriky z naší výzvy,“ vysvětlila vedoucí projektu Do práce na kole, pěšky či poklusem Lucie Rýzlerová ze spolku AutoMat.
Do letošního 14. ročníku Květnové výzvy Do práce na kole se zapojilo 25 355 lidí z 55 měst a 1794 organizací, kteří dohromady překonali vzdálenost 5,3 milionu kilometrů.
V hodnocení Cykloměsta Do práce na kole v roce 2024 nejvíc bodů získal loni vítězný Hradec Králové. Pravidla ale neumožňují, aby si titul odneslo dvakrát za sebou stejné město. Proto se Hradec Králové odebírá do Síně slávy. Stejný osud potkal v minulosti i Otrokovice, které tímto štafetu Cykloměsta roku po dvouleté pauze opět přebírají a jsou tak nejvíce přívětivým městem republiky nejen pro cyklisty, ale i pro pěší.
„To, že jsme opětovně dosáhli na titul Cykloměsto mě velmi těší. Otrokovice jsou svým rovinatým charakterem pro pohyb na kole jako stvořené. Proto se v tomto duchu snažíme posilovat i infrastrukturu pro cykloturistiku. Nejde ale jen o samotné budování cyklostezek nebo smíšených stezek pro chodce a cyklisty, ale také další drobnosti, které jsou pro cyklisty důležité, jako je umísťování servisních cyklostojanů, cyklomyčku, ale i vytváření míst pro zastavení a odpočinek při výletech,“ uvedla starostka Otrokovic Hana Večerková.