Sídlíte ve 23. budově baťovského areálu. Vidím na vás, že jste se doslova trefil…
To máte dobrý postřeh. Je to tak. Zlín je pro mne nejlepší místo na světě. Tento unikátní areál, který se začal rozvíjet někdy před sto lety, ten to ještě umocňuje.
Herní průmysl, jemuž se věnujete od tvorby her, nápady, ale i výrobu komponentů, se rozvíjí stejně rychle jako Baťovy závody před jedním stoletím, je to náhoda?
Těžko říct, každopádně potvrzuji prudký rozvoj. Už více než polovina české populace mezi 6-64 lety hraje videohry, za příležitostné hráče se považuje každý druhý Čech.
Můžete popsat, jak se objemy videoher liší třeba od televizního a filmového průmyslu?
Herní odvětví je v České republice na vzestupu a to razantním. Domácí společnosti zaznamenaly za rok 2021 celkový obrat přes 7 miliard korun. Šlo o třetinový nárůst ve srovnání s rokem 2020. Zjednoduším -li ekonomické ukazatele, pak je toto odvětví dvakrát větší než součet aktivit televize a filmu.
Pak tedy hurá, buďme světoví a hledejme nové tváře.
No jistě, proto už máme magisterský obor na zlínské univerzitě. Vedu obor Game Design, klubou se talenty, bude to chtít hodně práce. Ale i umu. Ovšem za dobrou práci dobrá odměna. Celkově, celosvětově, herní odvětví neuvěřitelně roste a růst bude.
Vy sám jste v oboru hodně respektovaný, třeba v Americe oceňovaný, to potěší a inspiruje, je to tak?
Jistě, setkal jsem se po úspěších v celosvětových soutěžích třeba s „otcem zakladatelem“ Willlem Wrightem, dalšími naprosto top tvářemi oboru, pomáhal jsem jim a pomáhám s tvorbu her, třeba o umělé inteligenci.
Aneb, kterak prostý Zlíňan světového věhlasu došel. Skromnost stranou. Takže, může být Zlín zase světový?
Může? Co může, musí. Nebo se o to musíme snažit, pak se uvidí. On ten Baťa měl pro rozjezd daleko skromnější podmínky. A přece se mu splnil sen.
Však se také díváme na unikátní obří ilustrace jeho (i vašeho města). To už je z vaší ruky spíše umění…
Tvorba her, prolínání designu, to je taky umění. Alespoň mám tu ambici. A tyhle ilustrace? To je moje velké další hobby. Pracuji na tom šestým rokem. Má tisíce budov, konkrétních lidí, zachycuje důležité zlínské stavby, ale i události a konkrétní lidi. Jsem rád, že mohu mít Zlín v srdci i před očima.