„Jednalo se o náročnou stavbu, kterou nyní mohou plně využívat cyklisté i chodci. Původně bylo v plánu otevřít cyklostezku o 2-3 měsíce dříve, ale v projektu jsme provedli zásadní stavební změnu. Nechali jsme cyklopodjezdy přebudovat na piloty, aby stavba byla stabilnější. Bohužel byly cyklopodjezdy v původním projektu řešeny jinak,“ zmínil Michal Čížek, radní pro dopravu. Město raději řidičům připomíná, že se jedná o zklidněnou zónu, navíc se zákazem průjezdu po Tyršově nábřeží.
„Lokalita ulic Tyršovo nábřeží, Smetanova, Čepkovská byla navržena jako zklidněná část s omezením rychlosti. Budování cyklostezek je nedílnou součástí konceptu zdravého města a udržitelné mobility,“ uvedl radní.
V případě příjezdu za nákupy do OC Čepkov by město Zlín chtělo požádat všechny řidiče, aby užívali trasu po levém břehu, tedy ulici Benešovo nábřeží, která je rychlejší a plynulejší. „Tímto krokem tak všichni přispějí k bezpečnosti cyklistů, jelikož v ulici Tyršovo nábřeží vede část této páteřní cyklotrasy. Statutární město Zlín tak žádá všechny řidiče o dodržování tohoto stavu, neboť do ,čepkovské´ oblasti smí vjíždět pouze ti, kteří zde mají cíl své cesty,“ doplnil Fabián.
Projekt byl podpořen z Integrovaného regionálního operačního programu.