Doktorandi Elsa Rauerová, Matěj Skalický, Adam Kencki a Matej Chrenka celý projekt koncipovali jako experimentální laboratoř. Primárním předmětem bádání byl princip neurčitosti, tedy některé kvantové jevy v kontextu vzniku a realizace uměleckých děl.
Na úplném začátku autoři vstoupili do prázdné galerie. Nepřinesli náčiní ani materiál. V průběhu výstavy pak přicházeli na nezbytné okolnosti, věci a situace, které vedly k tvůrčí realizaci.
„Vždycky jsem si myslela, že ta moje strategie „za pět dvanáct“ je spíš ke škodě, ale někdy se může stát, že vaši improvizovanou čtyřdenní práci ocení i odborníci. Samozřejmě to byla týmová práce nás všech,“ okomentovala vítězství jedna z autorek Elsa Rauerová.
„Koncepce projektu stírá z účastníků potřebu realizovat jeden dokonalý produkt, jednu reprezentativní výstavu započatou vernisáží. Cílem je proces, jehož součástí může být každý, kdo právě vstoupí do galerie a tím i do pomyslného Schrödingerova pokusu,“ vysvětluje Matěj Skalický.
Závěr výstavy tvořil tradiční dernisáž v galerii, která byla znovu uvedena do svého původního, prázdného stavu. Zůstali jen autoři a dokumentace celého aktu ve formě společné publikace.
Na druhém místě ve stejné kategorii Bibliofilie a autorské práce se umístila kniha další doktorandky z Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně, Hranice lásky, fotografky Dity Pepe. Kniha ve třinácti kapitolách zkoumá hranice lásky, trauma jako motivaci k tvorbě a fotografii jako terapii. V knize, kterou vydalo Nakladatelství UTB a wo-men publishing, kombinuje autorka umělecký přístup a vědecký výzkum.