Růžový říjen podpoří zlínskou onkologii. V Obchodním domě si mohou zájemci vyzkoušet nejnovějšího operačního robota

Foto: KNTB
ZLÍN – Rakovinou prsu onemocní v České republice každoročně více než sedm tisíc žen. Upozornit na toto onemocnění a především na prevenci a osvětu má za cíl celoměsíční akce Růžový říjen, do které se také letos zapojí Obchodní dům Zlín. Výtěžek z dobročinné akce poputuje Komplexnímu onkologickému centru Baťovy nemocnice na zakoupení nových aplikačních křesel.

Do kampaně, jejímž neodmyslitelným symbolem se po celém světě stala růžová stužka, se zapojí Obchodní dům Zlín už potřetí.

Každé iniciativy, která podporuje prevenci a boj s rakovinou, si velmi vážíme. Konkrétně rakovinou prsu u nás ročně onemocní více než sedm tisíc žen. Čím dříve je nádor odhalen, tím větší je šance se vyléčit. Právě proto je prevence a osvěta velmi důležitá,“ uvedla primářka Onkologického oddělení Krajské nemocnice T. Bati ve Zlíně Markéta Pospíšková.

Letos bude veřejnost ještě více vtažena „do hry“. Krajská nemocnice totiž připravila v rámci Růžového října pro návštěvníky Obchodního domu Zlín v termínu 2. až 3. října představení nejnovější verze robotického systému pro chirurgické operace Da Vinci firmy Synektik.

Demoverze přístroje bude umístěná přímo v obchodní pasáži a zájemci si budou moci vyzkoušet, jak šikovní musí být operatéři, aby zvládli robotickými rameny něco uchopit nebo zvednout,“ sdělila mluvčí Baťovy nemocnice Dana Lipovská.

Profesionální přístroj již nemocnice zakoupila, nejčastěji ho budou používat odborníci z oborů urologie, gynekologie a chirurgie, z větší míry právě u operací onkologických pacientů.

A co vlastně Růžový říjen znamená? Z každého říjnového nákupu v prodejnách Obchodního domu Zlín poputuje koruna na transparentní účet ve prospěch Komplexního onkologického centra Krajské nemocnice T. Bati.

Některé podniky také připravují pro návštěvníky speciální „růžové nabídky“. Bistrotéka Valachy připravila speciální edici růžových dezertů stejně jako Eiscafe Delikana nebo KAFE NA ROHU, které nabídne i růžové kávové nápoje. V Baru 1931 si zájemci mohou celý měsíc dát dva speciální růžové drinky, La Formaggeria Gran Moravia bude mít akci na italské růžové víno, prodejna Víno To Go nabídne růžová vína v akci 1 + 1 zdarma. Květinářství House Deco & Flower na přání zabalí kytice do růžového balení a nabídne růžová mýdla a svíčky, Knihkupectví Beta Dobrovský tradičně připraví růžovou výzdobu, obchod Veselá veverka růžové balíčky zdravého mlsání a do růžové se „oblékne“ také vystavený vůz z Euro Car Zlín.

Díky světelné a květinové výzdobě zrůžoví i pasáž Obchodního domu. „Máme radost, že se k nám opět připojí také zlínští fotbalisté a hokejisté. Oba kluby na kampaň upozorní při některém ze zápasů a připojí výtěžek ze vstupného. Loni vynesl Růžový říjen 187 tisíc korun, které přispěly k vybudování nové onkologické ambulance,“ doplnila manažerka Obchodního domu Zlín Soňa Ondřejová.

Zobrazit fotogalerii >>