Růžový říjen vynesl onkologickému oddělení Baťovy nemocnice 115 tisíc korun

Předání šeku: vpravo docent Michal Filip, předseda představenstva KNTB, vlevo Michal Vala, marketingový manažer Obchodního domu Zlín. Foto: KNTB
ZLÍN – Vánoce letos oslavili na onkologickém oddělení Baťovy nemocnice o pár dní dříve. Na jeho transparentním účtu se totiž už teď objevil dárek v podobě 115 tisíc korun. Jedná se o výtěžek z akce Růžový říjen na podporu boje s rakovinou prsu, kterou pořádala Krajská nemocnice Tomáše Bati a Obchodní dům Zlín.

Symbolický šek převzal od zástupců Obchodního domu předseda představenstva Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně Michal Filip. „Moc si této iniciativy vážíme. Každá akce, která podporuje boj s rakovinou, má smysl. Některou z forem rakoviny onemocní v České republice v průběhu života každý třetí člověk, rakovina prsu pak patří u žen mezi nejčastější a nejzhoubnější,“ uvedl Michal Filip.

Výtěžek použije onkologické oddělení na pořízení ultrazvuku na zavádění nitrožilních vstupů, který usnadní podávání léčby a výživy pacientům. „Podpora výzkumů, dalších možností léčby i investice do stávajících onkologických center jsou velmi důležité. O onkologických onemocněních a jejich screeningu by se mělo co nejvíce mluvit, protože včasný záchyt rakoviny může pomoci zachránit mnoho životů,“ doplnila primářka onkologického oddělení Markéta Pospíšková.

Růžový říjen se letos v Obchodním domě Zlín konal poprvé. Zařadil se tak mezi dobročinné akce, které každý rok v říjnu po celém světě podporují boj s rakovinou prsu a s tím spojenou osvětu. Po celý první týden v říjnu na akci navíc upozorňovalo růžové osvětlení této známé baťovské budovy.

Z každého říjnového nákupu v zapojených gastro podnicích a prodejnách Obchodního domu putovala koruna na transparentní účet ve prospěch zlínské nemocnice. Mimo to se v obchodech rozdávaly kartičky s číslem účtu, aby mohli zájemci přispět také napřímo další částkou,“ uvedla manažerka Obchodního domu Zlín Soňa Ondřejová.

K akci se připojili také fotbalisté FC Fastav Zlín a hokejisté PSG Berani Zlín, kteří vybrali další peníze mezi sebou i z části vstupného na zápas a z prodeje růžových stužek. Fotbalisté dokonce symbolicky nastoupili do jednoho zápasu ve speciálních tričkách s motivem Růžového října.

Máme v plánu se zlínskou nemocnicí tímto způsobem spolupracovat i příští rok a ještě více se při Růžovém říjnu zaměřit na osvětu prostřednictvím doprovodných akcí,“ dodala Soňa Ondřejová.