Silničáři zpravidla vysečou při první jízdě krajnice a na stejné místo se za několik dnů vrátí, aby vysekli také příkopy. Některá obtížně přístupná místa musí vysekávat ručně.
„Sečení začíná zpravidla na silnicích s větší hustotou provozu a v nižších polohách, kde už je v tuto dobu tráva vysoká. O něco později se sekačky dostanou i do odlehlejších a výše položených míst,“ uvedl provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.
Sečení podél komunikací má zajistit bezpečnost provozu, aby vysoká tráva nebránila řidičům ve výhledu, zejména v křižovatkách a zatáčkách.
„Vkládáme do sečení každoročně nemalé finanční prostředky. V loňském roce to bylo v celém kraji kolem 35 milionů korun. Letošní náklady budou kvůli růstu cen vyšší, předpokládám, že téměř 40 milionů korun,“ řekl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Silničáři vyzývají řidiče k ohleduplnosti a opatrnosti při objíždění techniky, která je nasazována na sečení trávy.
„Musíme zajistit sečení trávy i v nepřehledných úsecích. Řidiči ostatních vozidel tam musí výrazně snížit rychlost a zvýšit pozornost. Motoristy na to upozorňuje přechodné dopravní značení,“ dodal Radek Berecka.