Nebývalý zájem ze strany učitelů registruje Zlínský kraj, který chystá webinář s příznačným názvem Až se sejdeme ve škole. Uskuteční se prostřednictvím aplikace MS Teams, a to 7. dubna. Akce vznikla díky spolupráci krajského a místních akčních plánů, tedy pracovních týmů, které se zaměřují na odborné vzdělávání pedagogické veřejnosti.
„Doufáme, že návrat dětí do škol, který vláda deklaruje na 12. dubna, na sebe už nenechá déle čekat. Dá se předpokládat, že někteří žáci se budou muset adaptovat na klasickou výuku. Podle sociálně psychologických ukazatelů může mít část žáků obavy, jak budou zvládat návrat do kolektivu, jak budou fungovat kamarádské vztahy a co všechno se změnilo za dobu jejich izolace v pandemii. Tomuto aspektu zatím nebyla věnována větší pozornost a představuje tak trochu neznámou. Všichni si samozřejmě přejeme, aby všichni – děti i učitelé – návrat do škol zvládli hladce a hlavně aby si rodiče konečně mohli oddechnout, je však nutné pedagogy připravit i na nové situace, které mohou nastat,“ řekla radní Zuzana Fišerová, zodpovědná za školství a kulturu, a dodala: „Chceme tímto webinářem učitelům nabídnout poradenství, jak reagovat na možné rozpoložení dětí při návratu do škol.“
Jako hosté vystoupí dětské psycholožky a rodinné terapeutky Tereza Berková a Sylvie Stretti z poradny Vigvam, které mají dlouholeté zkušenosti i z práce na krizové Lince Bezpečí.
„Některé děti jsou celkově úzkostné ze všech probíhajících změn, jiné děti mohou být se situací úplně v pohodě a není třeba v tom hledat obtíže. Prožívání dětí se hodně odvíjí od atmosféry školy, od jejich temperamentu, emocionálního ladění a předchozích zkušeností,“ sdělila psycholožka Tereza Berková.
Zlínský kraj má s konáním webinářů pořádaných v rámci Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání velmi dobré zkušenosti. Podle Stanislava Minaříka, vedoucího krajského odboru školství, je pro velký zájem učitelů kapacita webináře již téměř naplněna, nicméně jeho záznam bude následně zveřejněn na portálu zkola.cz.
„Naši pedagogové se flexibilně přizpůsobují distančním formám komunikace, o čemž svědčí fakt, že do on-line seminářů se hlásí mnohem více zájemců, než tomu bývalo u klasických prezenčních forem. Je to dobrá zpráva a jasný signál, že musíme zacílit naši pozornost na vybavení škol moderními informačními a komunikačními technologiemi a zajistit našim pedagogům i kvalitní metodickou pomoc, aby s těmito prostředky mohli efektivně pracovat,“ konstatovala radní Zuzana Fišerová.