Ševci se vydali novou cestou. Fotbalový Zlín představil nové logo

Fotbalový Zlín v pátek dopoledne představil nové logo i dresy. Foto: FC TRINITY Zlín
ZLÍN – Tak už je to venku. Fotbalový Zlín se po jedenácti letech vydal novou cestu. Po změně titulárního partnera a názvu klubu Ševci v pátek dopoledne představili nové klubové logo, se kterým už příští sobotu vyběhnou k prvnímu ligovému zápasu v nové sezoně proti Mladé Boleslavi.

Hlavním symbolem se stala zkratka FCZ zalitá v našich tradičních žluto-modrých barvách,“ říká mluvčí klubu FC TRINITY Zlín Zuzana Molková.

Vstupem nového titulárního partnera společnosti Trinity bank a. s. byl zlínský fotbalový klub postavený před velkou výzvu: dát novému spojení správný přesah.


„Věříme, že každá změna v životě otevírá novou cestu. Proto jsme se rozhodli být odvážní a nabrat nový směr. Ctíme víc než stoletou tradici našeho klubu, a proto se nemůžeme v novém logu jen tak zříct některých prvků, které odkazují k minulosti,“ vysvětluje Molková.


Vedení fotbalového klubu z Baťova města si uvědomuje, jak citlivou záležitostí proměna loga je. „Proto jsme se v tom novém snažili skloubit představy partnera a zároveň ctít naše fanoušky – naši fotbalovou tradici. Nebyla to jednoduchá cesta, ale je to naše nová cesta!“ zdůrazňuje Molková.

Prvotním cílem byl návrat do historie, k úplným počátkům založení klubu v roce 1919. „Chtěli jsme se vrátit k jednoduchému FC ZLÍN a pracovat s písmenem Z, které je počátečním písmenem našeho města,“ vysvětluje Molková.


Diskuse vedení klubu a zástupců nového sponzora nakonec přinesla trojkombinaci písmen FCZ. Přesně ta, která mají fanoušci Ševců zarytá pod kůží. Autorem loga, které i nadále stojí na kombinaci žluté a modré barvy, je klubový grafik a fotograf Luděk Ovesný.

Všechny detaily ladil v úzké spolupráci s marketingovým oddělením klubu. To vše samozřejmě probíhalo pod bedlivým dohledem vedení našeho klubu, které jej finálně schválilo. Naší snahou bylo logo zmodernizovat, očistit, zjednodušit a zároveň mu vdechnout novou tvář, náboj,“ říká Molková.


Tvorba loga ovšem nebyla jednoduchou záležitostí. Pracoval jsem se zadáním zkombinovat zkratku FCZ, ke které jsem přidal štít a bludiště. Tvar štítu má symbolizovat obranný nástroj, který se v historii používal k „odrážení útoku v boji“ – v našem případě ne na bojišti, ale na zelených trávnících. Má taky symbolizovat štít, za který se můžeme schovat a získat kus bezpečí. Štít, který máte na svém dresu přímo na srdci,“ přiblížil jeden z motivů Luděk Ovesný, který je dlouholetým klubovým fotografem i grafikem. A samozřejmě také zarytým Ševcem.

Součástí nového loga pak musel být i celý oficiální název klubu FC TRINITY ZLÍN, který doplnil tento prvek do finálního tvaru kruhu. Nové logo se počínaje pátkem stává součástí našeho klubu. Pokud se vám fanouškům líbí už teď, máme z toho velkou radost. Pokud ne, dejte mu čas. Věříme, že si k němu najdete cestu,“ uvedla Molková.

Během více než stoleté existence našeho klubu hráči na dresech nosili hned několik variant loga, které se měnili v návaznosti na dobu, sponzory i další situace, s nimiž se klub musel vypořádat. Co se však nikdy nezmění ,je láska k našemu klubu FCZ, který budeme vždy, jako jeho hrdí fanoušci, nosit v srdci,“ dodává.

Zobrazit fotogalerii >>