Dálnice D55 tvoří důležitou komunikaci, která propojuje sídelní oblasti střední, jihovýchodní a jižní Moravy. Zároveň nahrazuje stávající silnici I/55, jejíž kapacita je nedostatečná a nevyhovuje současným intenzitám provozu.
V pátek 17. června už silničáři zprovoznili část mimoúrovňové křižovatky dálnice D55, která je součástí právě zmiňované dálnice v úseku mezi Babicemi a Starým Městem.
„Využili jsme jeden z bypassů, kam pošleme veškerou dopravu. Přerušíme tak dopravu na silnici I/50, kterou je potřeba omezit, abychom mohli postavit most na dálnici D55,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic a dálnic za Zlín Karel Chudárek.
Součástí předloni zahájené stavby D55 mezi Babicemi a Starým Městem je vybudování celkem devíti mostů a jedné protihlukové stěny. Úsek v délce 8,5 kilometrů by měl být hotový v roce 2024. Během realizace však stavaři naráží na několik komplikací.
„Kromě klasických technických problémů máme i problémy časové. Ty jsou spojené s výlukami na železnici, tato trať je totiž velmi využívaná a všichni investoři nejsou schopni se tam naskládat v potřebném čase. V některých stavebních objektech máme proto trošku zpoždění. Jinak jde spíš o takové klasické věci. Někde je povrch více podmáčený, než jsme předpokládali, a některé konsolidační násypy nám ještě nedosedly, tak musíme čekat,“ dodal Karel Chudárek.
Uzavírka silnice I/50 bude trvat zhruba rok a půl. Od loňska je ve výstavbě také úsek dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku na Hodonínsku. Ten je dlouhý téměř 9 km a hotový by měl být do dvou let.