Silnice je rozbitá, trpí prasklinami i poklesy
Úsek dlouhý 4,5 kilometru vykazuje výrazné poškození – silnice má deformované okraje, trhliny a nerovnosti, které ohrožují bezpečnost dopravy. Technický stav komunikace je označen jako havarijní.
Rekonstrukce se zaměří na kompletní obnovu povrchu. Silnice se nejdříve rozfrézuje a poté projde tzv. studenou recyklací v hloubce 18 centimetrů. Nakonec dostane dvě nové asfaltové vrstvy a její výška se celkově zvýší o 10 centimetrů. Šířka vozovky zůstane stejná, tedy mezi 5 a 5,5 metru.
Součástí prací bude i úprava krajnic, jejich zpevnění a očištění, napojení přilehlých cest a obnova dopravního značení.
Oprava potrvá dvě sezóny, práce zahájí firma z Prahy
Zakázku získala pražská stavební firma MI Roads, a. s.. Cena díla činí 30,849 milionu korun včetně DPH. Oprava bude financována z rozpočtu Ředitelství silnic Zlínského kraje.
Stavební práce mají začít 25. září 2025. Celková doba výstavby je plánována na pět měsíců, ale kvůli zimní přestávce bude dokončení posunuto do roku 2026.
Silnice bude po dobu rekonstrukce zcela uzavřená
Počítejte s úplnou uzavírkou silnice během stavebních prací. Ty budou rozděleny do dvou etap, aby se zajistil přístup pro místní obyvatele v osadě Záhoří-Mrmlov.
Veškerá doprava, včetně vozidel záchranných složek, bude vedena po objízdné trase přes Uherský Brod. Informace o objížďkách budou včas zveřejněny.
Oprava přinese větší bezpečnost i komfort
Cílem celé rekonstrukce je zvýšit bezpečnost, plynulost a pohodlí dopravy v této kopcovité části Zlínského kraje. Oprava výrazně prodlouží životnost vozovky, sníží riziko nehod a zlepší technický stav komunikace, která je důležitou spojnicí v regionu.