Společně s dalším nadšencem Romanem Latiňákem jste si organizačně dali pořádné sousto, je to tak?
Dali, ale velmi rádi, díky za pomoc Romanovi i dalším kamarádům. Bude to skutečně velká akce a hlavně nádherná podívaná na rozměrném parkovišti u dostihové dráhy ve Slušovicích. Ten sraz těchto značek je už osmý v pořadí, my jej pořádáme poprvé na Moravě.
První velké vozy už jsou jistě na místě, kolik je jich přihlášeno?
Počet přihlášených je 110, počítám s tím, že ještě pár robustních krasavců přibude.
Kdy se vlastně začala psát historie nákladních vozidel Škoda a Liaz?
Loni se na srazu slavilo 70 let, takže se začínalo v první polovině 50. let minulého století.
Asi bude platit, co kus, to obdivuhodná podívaná…
Určitě ano. Ta paleta vozového parku bude hodně široká, bude tu třeba Škoda 706 z roku 1958, ale taky dakarský liazácký speciál, máme přihlášeno šest autobusů, sklápěčky, valníky, hasičská auta, tahače, kontejnery. Já myslím, že bude platit to, když se říká, že oči přecházejí.
Vy sám asi budete majitelem některého z těchto krasavců, je to tak?
Mám dva, hýčkám si je a těší mne, že je nás držitelů tradice a obdivu k našim českým a slovenským výrobkům pořád hodně.
Mimochodem, kde se vlastně náklaďáky a jejich komponenty značky LIAZ vyráběly?
Ta historie je hodně košatá, tak jen namátkou. Jablonec, Liberec, Mělník, Holýšov, Přerov, ale také slovenský Velký Krtíš nebo Zvolen…jo to bývaly časy…Ty už neplatí někdy od roku 2002.