Spolupráce vznikla díky oděvní návrhářce a stylistce první dámy Štěpánce Pivcové, která právě Oldricha Voytu doporučila.
„Se Štěpánkou jsme si spolupráci potvrdili zhruba dva týdny před inaugurací. V té době, ještě před samotným měřením, jsem připravil první zkušební model podle velikostního čísla a výšky podpatku. Při zkoušce s paní Evou jsem si pak vedle měření zaznamenal i přímo na lodičku, kde bota nesedí, a tedy v jakých místech se bude muset kopyto upravit. Poté jsem upravil kopyto do požadovaných měr, k pomoci mi ale byl i můj kopytář, na kterého nedám dopustit,“ popisuje Oldrich Voyta.
Následovala rychlá spolupráce se společnostní Jafra Otrokovice, kde do druhého dne vyrobili takzvané napínací stélky s ocelovým klenkem uprostřed. Jde o jakousi páteř boty, bez které nelze obuv na podpatku vyrobit.
„Na svršek jsme spolu se Štěpánkou a paní Evou vybrali pudrově růžovou látku ve spolupráci s firmou Polstrin. S nimi spolupracuji už několik let a využívám off-cuttovou metráž, což jsou přebytky látek z jejich produkce. Jde o nový materiál, který je pro ně jakožto výrobce designového nábytku již rozměrově nevyhovující, zato pro mě jde o matérii, ze které jsem schopný vyhotovit několikero párů designových střevíců. Výhoda je i v tom, že takovýto materiál odolává odírání a zároveň mi umožňuje dělat environmentální výrobu, tedy ohleduplnou k životnímu prostředí. Ze stejné látky byla vyrobena i kabelka,“ říká Oldrich Voyta.
Podpatky vytisknul Oldrich Voyta na 3D tiskárně. Jejich tvar odráží klenbu Vladislavského sálu. „Zároveň jsem do patníku implementoval membránu, která jímá rázové vlny při chůzi, a tudíž přináší větší komfort,“ uvádí Voyta. Na patní šev ručně našil říční perly a křišťálky Preciosa, vnitřní stélku obalil zlatou usní.
V současné době je v jednání další spolupráce s Hradem. „Ale dokud se klientka v mých botách neprojde, tak vždycky existuje možnost, že může nakonec nazout alternativu. Oproti oděvu či jinému oděvními doplňku je to právě obuv, která podléhá především funkci, tedy musí být nejprve pohodlná a až potom esteticky zvládnutá a perfektně zpracovaná,“ říká Voyta a dodává: „Pro mě je tedy největší poctou dobrá zpětná vazba, kdy bota sedí, je pohodlná a dělá parádu nositelce.“
Oldrich Voyta nyní studuje doktorský program Technologie makromolekulárních látek na Centru výzkumu obouvání Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. K obuvnickému řemeslu jej inspiroval světoznámý španělský návrhář a obuvník Manolo Blahnik, který během své kariéry obouval například lady Dianu, Madonnu nebo Kylie Minogue.