V půli července zazvonil pětačtyřicetileté ženě telefon, ve kterém se představil údajný bezpečnostní technik její banky. Ten ji uvedl, že monitoruje kybernetické útoky směřující na bankovní účty jejich klientů. Na tomto oddělení měli detekovat pokus o napadení jejího účtu cizí osobou. Letmým dotazníkem poškozenou mystifikoval, že k úniku bezpečnostních prvků jejího účtu došlo v průběhu nákupu na závadových internetových stránkách. Pokračujícím rozhovorem zjistil, že má žena dva účty u různých tuzemských bank. S další pomocí ji odkázal na radu bankéře.
Po několika minutách přijala další hovor domnělého pracovníka její banky. V průběhu hovoru ji zastrašil tím, že má aktuální informaci o opětovném pokusu napadení jejího účtu. Z toho důvodu ji doporučil převést všechny její peníze na jimi vytvořený rezervní účet. V záchvěvech nejistoty podvodník ženu ubezpečil o důvěryhodnosti své osoby přeposláním fiktivní internetové stránky jejich banky s uvedením volaného čísla. To ji přimělo k nešťastnému kroku a to převedení sto třiceti tisíc na jimi uvedený účet. V průběhu telefonátu ji podvodník ubezpečil o tom, že banka bude na základě vypsaného protokolu Policii České republiky informovat. Z důvodu obavy o její finance zalarmuje také druhou banku, která ji bude v nejbližší době kontaktovat.
Ženě se v dalším hovoru představil údajný pracovník druhé banky, které je klientem. V domnění záchrany svých úspor předchozí postup zopakovala. Na jimi zadaný účet přeposlala téměř dvě stě tisíc korun. V průběhu hovoru naléhala na zaslání přístupových údajů k jejímu novému účtu, ale marně. Těch se už nedočkala.
Zpětným voláním na zákaznickou linku banky dostala informaci o tom, že se stala obětí podvodu. Proto se obrátila na policii. Žena tak v několika krocích poslala podvodníkům celkovou částku přesahující tři sta třicet tisíc korun.