V Uherském Hradišti mají vyrůst tři nové mosty přes řeku Moravu

foto: MěÚ Uherské Hradiště
UHERSKÉ HRADIŠTĚ – Přemostění řeky Moravy v Jarošově je jednou z největších priorit Uherského Hradiště. A konečně dostává konkrétní podobu. Severní obchvat města by měl překlenout Moravu hned na třech místech a následně se napojit na dálnici D55.

Konkrétní podobu začíná dostávat plán na přemostění řeky Moravy v Jarošově a napojení silnice II/497 na novou dálnici D55. Pro město Uherské Hradiště je právě výstavba nových mostů velkou prioritou a jde tak o klíčový projekt, který by zlepšil dostupnost a snížil dopravní zátěž v této lokalitě.

„O nezbytnosti silničního propojení mezi Uherským Hradištěm – částí města Jarošov a dálnicí D55 nemůže být diskuze. Realizace projektu je zásadní pro celkové zlepšení dopravní situace v regionu, zejména s ohledem na naplněnou kapacitu stávajících komunikací,“ vyjádřil se starosta města Stanislav Blaha. 

Projekt severního obchvatu, který by obíhal Uherské Hradiště, přemosťoval řeku Moravu a napojoval se na dálnici, je ve hře dlouhodobě. Jeho realizace by do budoucna mohla významně omezit dopravní zátěž v centru města.

Plán se posunul v roce 2022, kdy zástupci měst Uherské Hradiště, Staré Město a Ředitelství silnic Zlínského kraje podepsali dohodu o spolupráci na přípravě tohoto projektu. To umožnilo vznik vyhledávací studie, kterou zadával Zlínský kraj, respektive ŘSZK, a která měla za cíl najít varianty řešení. A ty jsou už teď k dispozici.

Doporučená je varianta, při které by začátek stavby měl být na silnici II/497 v místě nově situované okružní křižovatky v Jarošově, a kde by vznikl první most přes řeku Moravu.

Silnice by pak vedla po staroměstské straně podél Moravy a navazoval by na ni další most v Jaktářích, který by pravděpodobně nejvíce využila vozidla obsluhující místní průmyslovou zónu. Přeložka silnice by potom vedla dál po katastrálním území Starého Města, novým mostem by překonala Baťův kanál a napojila by se na ulici Východní, která přivádí silniční dopravu k okružní křižovatce na silnici III/42824. Odtud by pak byla doprava vedena novým přivaděčem k dálnici D55.

Poslední napojení je plánováno směrem z Velehradské třídy za budovou Policie ČR, na které naváže nové přemostění řeky Moravy. Odtud komunikace pokračuje severním směrem, kde se napojí na obchvat.

„Zpočátku byly diskutovány dvě varianty přemostění – těsně před Jarošovem a v Jaktářích. Opakovaně jsem se vyjadřoval v tom smyslu, že oba mosty jsou pro město zásadní, a proto jsem rád, že k této variantě nyní míříme. Navíc s tím, že k dispozici by měl být ještě třetí most z Velehradské třídy na druhý břeh Moravy.  Nyní naší snahou bude, aby se příprava a koordinace postupu projektu dostala co možná nejdříve z fáze rozpracování vybrané varianty do podrobnosti technické studie. Nezávisí to však jen na nás, protože stavět bude ŘSZK,“ uvedl starosta Blaha.

Celý projekt je ovšem během na dlouhou trať a realizace je zatím v nedohlednu. V dalších krocích bude potřeba aktualizovat územní plán, Zásady územního rozvoje i generel dopravy a další technické přípravy. I přes to ale starosta Uherského Hradiště neskrývá radost z významného pokroku.

„Jsem rád, že se celá věc pohnula kupředu a dostává konkrétní podobu. Díky vybrané variantě jsme se o další krok přiblížili ke komplexnímu řešení obchvatu města, na který tady v Uherském Hradišti čekají snad všichni,“ uzavírá Stanislav Blaha. 

Zobrazit fotogalerii >>