„Areál bývalé Delty Na Lapači se v budoucnu stane díky investicím soukromého investora prakticky novou městskou čtvrtí. Město Vsetín v tomto prostoru vybuduje páteřní silniční infrastrukturu,“ říká starosta Vsetína Jiří Čunek.
Celá investiční akce by měla vést k vybudování páteřní silnice, která bude obsluhovat celé území ohraničené železniční tratí a ulicemi U Křivačárny a Na Lapači.
„Začít by se mělo ve druhé půli května stavbou mostu přes mlýnský náhon v sousedství antukových volejbalových kurtů Na Lapači a poté pokračovat budováním navazující komunikace směrem k železnici,“ uvedl Čunek.
Příští rok by potom měla přijít řada na stavbu silnice podél železnice k provizornímu mostu přes mlýnský náhon U Křivačkárny. Na řadu přijde taky budování záchytného parkoviště u vyústění právě budovaného železničního podchodu, který propojí areál bývalé Delty s novým dopravním terminálem a Smetanovou obchodní galerií. Celkově by v zanádraží mělo vyrůst téměř sto parkovacích míst.
„Napřesrok pak celou zakázku uzavřeme vybudováním nového mostu přes mlýnský náhon U Křivačkárny, který nahradí ten stávající,“ doplnil Čunek.
Podle starosty se město připravuje i na rozsáhlé investice do prostoru před nádražím. V této době finišuje veřejná soutěž o zhotovitele první etapy. „Jejím hlavním předmětem bude stavba podchodu pod Nádražní ulicí, který propojí Smetanovu obchodní galerii s dopravním terminálem a napojí se na podchod pod železniční tratí, který již nyní buduje Správa železnic,“ řekl Čunek.
Právě práce na první etapě by mohly začít na konci května. Jejich dokončení je plánované na konec letošního roku. V té době by už mohli cestující používat jak nový dopravní terminál, tak i celý zmíněný podchod mezi Smetanovou obchodní galerií a zanádražím.
„V letech následujících nás pak čeká druhá etapa přeměny přednádraží, která bude spočívat v komplexním řešení dopravní infrastruktury v okolí Nádražní ulice, právě budovaného dopravního terminálu a parkovacího domu, a to včetně zřízení nového autobusového nádraží,“ uzavírá Čunek.