Od nového systému si město slibuje především efektivnější a rychlejší informování obyvatel a jejich zapojení do věcí veřejných. Do celého systému bude zapojena i platforma pro participativní rozpočet Tvoříme Zlín.
Mobilní aplikace Mobilní rozhlas umožňuje informovat obyvatele města i nerezidenty formou SMS, emailu, push notifikací či hlasových zpráv pro nevidomé a slabozraké o aktuálním dění ve městě, kultuře a sportu, dopravních uzavírkách, nebo krizových situacích. Občané mohou v rámci aplikace přispívat podněty ke zlepšení ve městě nebo upozornit například na černé skládky. Podle údajů Mobilního rozhlasu se v minulém roce podařilo celorepublikově zlikvidovat několik stovek černých skládek, na které občané měst pomocí platformy upozornili.
„Mobilní rozhlas je další prvek pro lepší informovanost a větší zapojení občanů do chodu města, což je jeden z našich dlouhodobých cílů,“ sdělil k nové aplikaci primátor Jiří Korec.
Důležitým bodem je i zapojení platformy Tvoříme Zlín, ve které mohou Zlíňané hlasovat o vlastních projektech v participativním rozpočtu. Magistrát chce rovněž pomoci občanské participaci vytvářením dotazníků či minireferend, která by samosprávě měla pomoci se zlepšováním životních podmínek pro obyvatele města.
“Stačí se zaregistrovat na webu muj.mobilnirozhlas.cz. Zde si vyplníte adresu, na níž bydlíte, nebo která vás zajímá, a typ informací, které chcete dostávat. Nastavit lze příjem dopravních informací či zpráv určených seniorům nebo rodinám s dětmi apod. Doporučujeme stáhnout si také aplikaci Mobilní rozhlas do mobilu. Díky ní se k důležitým informacím dostanete v ještě kratším čase,“ upřesnil radní pro IT a Smart technologie Jiří Jaroš.
Již zhruba 15 % českých měst a obcí využívá platformu Mobilní rozhlas. Staturání město Zlín se tak připojuje k Brnu, Praze 7, Přerovu či Vsetínu, které jsou do ekosystému chytré obecní komunikace již zapojeny.
Aplikace pro chytré telefony Mobilní Rozhlas / Zlepšeme Česko je aktuálně dostupná na Google Play a Appstore. „Aplikace má mnoho funkcí, které budou bezpochyby přínosem pro občany města. I přesto, že máme všechny procesy ohledně fungování aplikace uvnitř magistrátu nastaveny, bude nutné je postupně ladit k maximální spokojenosti. Budeme tak rádi za zpětnou vazbu, ať už v podobě pozitivních komentářů či připomínek k fungování aplikace,“ dodal tiskový mluvčí magistrátu Tomáš Melzer.