Audit má odpovědět na několik otázek. „Odpoví nám, jestli je většina pracovních a úředních procesů na pracovištích magistrátu vykonávána dostatečně efektivně, a to i především za pomoci nejnovějších informačních technologií. Ukáže také, jestli lze v některé oblasti přidat, nebo jestli jsou některá opatření nadbytečná a kontraproduktivní,“ uvedl Fabián.
V současnosti město dělá výběrové řízení na dodavatele. „Zjednodušeně řečeno jde o prověření toho, zda by některé činnosti magistrátu nešlo s využitím nejmodernějších informačních technologií dělat efektivněji, tedy i rychleji a případně levněji. Pokrok ve vývoji informačních technologií je obrovský. Poslední podobný procesní audit je však z roku 2011,“ vysvětlil důvody primátor Jiří Korec.
Výstupem auditu bude dokument, který popíše stávající stav podpory jednotlivých procesů ze strany informačních technologií a návrhy na optimalizaci procesů a jejich elektronizaci a robotizaci.