Chybějící obchvat ucpává město
Víte, že Zlín je jediné krajské město v České republice, které nemá vlastní obchvat? A situace ve středu města tomu odpovídá. V dopravní špičce se tam autem nechce snad nikomu, bohužel jiná alternativa, než popojíždět v koloně s řadami kamionů není. Obchvat, který by tranzitní dopravu odvedl dále od města i jeho obyvatel, je tak maximálně na papíře, případně ještě mezi nadávkami řidičů, kteří se prodírají městem.
Obchvat i dostavěná dálnice jsou investice, které řídí stát. Bez něj to prostě nejde, i kdybychom se snažili sebevíc. Proto je potřeba, aby mělo Zlínsko v Praze člověka, který bude bojovat za zájmy regionu a jeho občanů. Ví, kde a s kým mluvit, aby se věci hýbaly a nečekalo se na ně dalších deset, nebo nedej bože i více, let. Jan Šťovíček, renomovaný právník a prezident Autoklubu ČR, se v oblasti dopravy i práva pohybuje už roky a díky těmto zkušenostem ví, které dveře otevřít a jak s odpovědnými lidmi komunikovat, aby se projekty rozjely.
Polygon pro celý region
Další dopravní stavbou, která by regionu pomohla, je rozhodně polygon. Nejen, že by pomohl novými pracovními místy, ale mohla by ho využívat i místní Continental Barum, která zatím využívá zahraničí. Navíc by přiblížil zlínským regionům bezplatný projekt Jedu s dobou, který už třetím rokem pořádá Autoklub ČR. Cílem je seznámit seniory s možnostmi vlastního vozu v nestandardních a potenciálně nebezpečných situacích, aby věděli, jak správně reagovat. Součástí je také kurz první pomoci. Bohužel v posledních třech letech museli senioři ze Zlínska vážit cestu až do Jihlavy, Třince, nebo ještě dál. Případně se na kurz nedostali vůbec, a to je velká škoda.
Zadavatel: Ariston PR