„Do oprav silnic v našem kraji dáváme nejvíce peněz v historii. Letos to je 1,2 miliardy korun, což je dvakrát více než v roce 2020 za předchozího vedení kraje. Díky tomu se nám daří snižovat počty úseků, které jsou v havarijním stavu. Vozovky máme v nejlepší kondici za posledních deset let. Jsem rád, že jsme při tom úspěšní v získávání dotací z evropských fondů i od státu. Je to výrazná pomoc,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje pro dopravu Radek Doležel (ANO 2011).
Mezi Bystřicí pod Hostýnem a Hlinskem pod Hostýnem provádějí silničáři opravu 3,4 kilometru dlouhého úseku silnice II/438. Jde o velmi frekventovanou cestu spojující Bystřicko s Holešovem a Kroměříží, po níž v pracovní den projede až 10 tisíc vozidel. Mezi Uherským Hradištěm a Bílovicemi probíhá v délce 2,5 kilometru obnova další hojně využívané dopravní trasy, silnice II/497. V Napajedlech je v plném proudu rekonstrukce mostu, který vede přes řeku Moravu a je hlavní spojnicí mezi městem a podnikem Fatra. Intenzivně se pracuje také na opravě téměř desetikilometrového úseku silnice II/481 z Prostřední Bečvy přes Soláň do Velkých Karlovic.
„Práce na všech čtyřech stavbách budou vzhledem k jejich rozsáhlosti pokračovat i v příštím roce, u Bystřice pod Hostýnem pak ještě i v roce 2026,“ informoval Radek Doležel.
V letošním harmonogramu oprav krajských silnic jsou i další investice. Například rekonstrukce silnice III/36740 v Bělově, výstavba okružní křižovatky na silnicích II/432 a II/438 v Holešově-Všetulích, přestavby dvou mostů na silnici III/05735 ve Vsetíně a jednoho mostu na silnici III/01877 v Zubří nebo rekonstrukce silničních úseků III/36740 v Halenkovicích či III/4972 ve Zlíně-Malenovicích (Švermova ulice).
Pokračují i práce na stavbě dálnic
Stavební ruch během léta neutichl ani na stavbě dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem i přesto, že Nejvyšší správní soud na základě podnětu spolku Děti země nedávno zrušil stavební povolení na část stavby. Toto rozhodnutí přerušilo stavební práce na několika objektech, jako jsou inženýrské sítě nebo retenční nádrž, stavbaři však nadále pokračují v budování mostů nebo odvodnění. Na stavbě tak nyní pracuje 300 až 400 lidí a desítky kusů techniky.
„Aktuálně se u nás v kraji díky dobré spolupráci ministerstva dopravy, kraje i dalších aktérů staví třetina všech dálnic v republice. Věřím, že v případě dálnice z Hulína do Fryštáku nakonec zvítězí zdravý rozum a do konce letošního roku se ji podaří kompletně zprovoznit. Dokončení této stavby, která významně dopravně uleví Holešovu, Zlínu i dalším městem v kraji, není možné donekonečna odkládat,“ řekl Radek Doležel.
Na Uherskohradišťsku míří ke zdárnému konci výstavba úseků dálnice D55 Babice – Staré Město a Staré Město – Moravský Písek. Silničáři zde aktuálně pokládají finální asfaltovou vrstvu, dokončují také práce na stavbě mostů a provádějí montáž svodidel či protihlukových stěn. Společně s navazující stavbou D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem zde po dokončení prací vznikne ucelený úsek v délce 21 kilometrů. Poprvé se po něm řidiči projedou už letos v prosinci.
Zadavatel: ANO 2011/Zpracovatel: Artview s.r.o.