Za humny je Chlum

Foto: Zlínsko a Luhačovicko
ZLÍNSKO - Na krátký a nenáročný výlet v okolí Zlína se tentokrát vydáváme do malé vesnice kousek za Zlínem - obce Chlum. Z centra Zlína se po cyklostezce můžeme dostat až do místní části Louky, případně si můžeme pomoci MHD. Ze zastávky se vydáme směr koupaliště a Chlumské rybníky z počátku po zpěvněné asfaltové cestě, následně po polní cestě, která vede lesem. Za nepříznivého počasí může být cesta poměrně blátivá.

Mineme Chlumské rybníky a vydáme se doprava nahoru do kopce po již užší lesní pěšině, která nás zavede do samého středobodu ekosídliště zeleného bydlení ve spodní části vesnice Chlum. Netradiční pohled na domky zasazené v kopcích, obrostlé zelení se naskytne téměř ihned, jakmile opustíte les. Projdeme stavbami zeleného bydlení a po cestě, která se stáčí doleva se vydáme do centra vesnice. Jakmile vyjdeme menší kopec, naskytne se nám krásný výhled na celý Zlín. Za zvukem z místní zvoničky pak následně odbočíme vpravo, kde je vyhlášená Hospůdka Na Chlumu.

Pokud jste se dnes vydali na výlet kratší, můžete se vydat zpět do města po stejné trase. Pokud máte více síly, trasu si můžete prodloužit a projít si celý chlumský okruh.

Za zvoničkou, která je hned naproti hospůdky, se vydáte po polní cestě pořád rovně.

Lesem vás provede zpevněná cyklostezka. Ta se po cca 300-400 m rozdvojí a vy se zde vydáte doprava.

Dovede až dolů k Chlumskému potoku, ten přejdete a na první lesní odbočce za potokem, se vydáte vpravo. Odtud pokračujete opět pořád rovně podél potoka, který vás dovede až zpátky ke Chlumským rybníkům. V případě hezkého počasí se můžete za odměnu smočit na koupališti v Loukách, případně se stavit na občerstvovací zastávku do Hospůdky na hřišti.

Kam dál: Výlet si můžete prodloužit procházkou do další vesnice, tentorát obce Hostišová. Před stáčením cyklostezky dolů do údolí Chlumského potoka, se cesta rozdvojí. Pokračujte rovně po lesní cestě, která vás dovede do Hostišové, kde za návštěvu rozhodně stojí rozhledna Strážná. Klíče vám půjčí na vyžádání v místní hospodě, která je hned pod rozhlednou. Výlet na rozhlednu určitě ocení i děti, jelikož v její blízkosti je netradiční dětské hřiště pro malé dobrodruhy. Zpáteční cestu pak můžete zvolit autobusem až do Zlína.

Do Chlumu se také dostaneme zlínskou MHD – stačí si ze zastávky Malenovice křižovatka nastoupit na linku č. 52. Nicméně MHD nejezdí velmi často, doporučujeme proto, pořádně zkontrolovat časy odjezdů.

Start a cíl: Zlín – Louky

Cíl výletu: Chlum (malebný výhled na Zlín, ekosídliště zeleného bydlení)

Délka trasy: Kratší varianta 3 km, delší varianta 8 km

Doba výletu (odhadem): Kratší varianta 2 h, delší varianta 3-4 hodiny.

Doporučení pro koho: Pěší trasa je vhodná pro nenáročné turisty, je velmi snadná, náročnou se stává pouze v dobách vydatných dešťů, kdy je průchod lesem blátivý.

Odkaz na trasu v Mapy.cz

Tip na výlet spolu s fotografiemi zpracovala destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko.

Zobrazit fotogalerii >>

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail