Na proměně bývalého baťovského areálu pracuje i magistrát

ZLÍN - Na znovuoživení bývalého baťovského areálu se podílí i město Zlín, přestože z hlediska majetku není v areálu největším hráčem. Nyní se chystá pustit například do rekonstrukce další části ulice J. A. Bati, serveru Zlin.cz to sdělil mluvčí magistrátu Zdeněk Dvořák.

Město se snaží areál vylepšovat alespoň tam, kde mu to vlastnické poměry dovolí. Fakt, že v areálu nepatří mezi největší hráče, městu značně komplikuje situaci. Aktuálně to platí například pro přípravu dosud nerekonstruovaných částí ulice J. A. Bati, kde musí často složitě hledat kompromisy s majiteli pozemků a chodníků. „Přesto se projekt posouvá k realizaci, ke které má dojít už v příštím roce,“ uvedl Karel Říha z Odboru koncepce a realizace dopravních staveb magistrátu.

Komunikace v areálu – a také v dalším průmyslovém areálu Rybníky – čeká zásadní rekonstrukce. Co a jak se bude dělat pomůže odhalit studie, kterou město v současné době zadává. „Zabývat se bude majetkovými, provozními i technickými nároky. Chystat ji budeme v intenzivní spolupráci s firmami v areálu,“ doplnil radní Josef Novák, do jehož kompetencí doprava patří.

Harmonogram předpokládá, že první etapy rekonstrukce by mohly být zahájeny v roce 2018, s dokončením oprav páteřních komunikací v areálu se počítá v roce 2022. Odhad nákladů se šplhá k částce 150 milionů korun.

Řadu kroků k oživení baťovského areálu má už město za sebou. Jde například o křižovatku Antonínova, zavedení linky MHD, převzetí a údržbu komunikací, investice do nich, ale i do kanalizačního řádu.

Radnice v roce 2013 převzala komunikace, pod kterými vlastnila pozemky. Návštěvníci díky tomu už nemusejí platit desítky korun za jednotlivé vjezdy a výjezdy. „Tímto krokem jsme situaci v areálu uklidnili. A přesně to je naše nezastupitelná role, být určitým stabilizujícím prvkem v oblasti, kde mají různé strany často protichůdné postoje,“ prohlásil primátor Miroslav Adámek.

Otevírání areálu směrem k veřejnosti trvá už několik let. Významně mu v tomto směru prospělo vybudování křižovatky Antonínova, která byla otevřena koncem roku 2011. Díky ní je areál napojený na klíčovou silnici I/49 a je zajištěný přístup k parkovacím plochám v ulici Antonínova. Šlo tehdy o významnou investici, práce stály 60 milionů korun, z nichž město zaplatilo 40,5 milionu korun.

Víc než rok už areálem projíždí MHD, takzvaná centrální linka. „Nyní už můžeme říci, že cestující tuto linku přijali. Jejich počty postupně narůstají a některé spoje v určitých úsecích jezdí už se všemi obsazenými sedadly,“ konstatoval Vojtěch Cekota, mluvčí Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice. Jízda areálem není pro řidiče MHD vůbec jednoduchá. Automobilový provoz je zde hustý, po ulicích se pohybuje hodně lidí, kteří často vstupují do vozovky. „Přetíženost komunikací vede občas ke zpožďování našich spojů,“ přiznal Cekota. Také zřízení a provozování centrální linky MHD není nijak levnou záležitostí. Roční náklady se pohybují kolem tří milionů korun.

V Baťovském areálu, který má rozlohu asi 60 hektarů, se nachází stovka budov, které spojuje 12 kilometrů silnic. Sídlí zde přibližně 200 společností.

×

Přehled denních zpráv na Váš e-mail

Odebírat novinky
x