Co se fanoušků týče, zatím to vypadá hodně nadějně, pořád je čas naočkovat se, to bude určitě pro soutěž v poměrně masivní účasti zájemců o adrenalinové zážitky přínosné.
„Diváci se dostanou k trati, to je zásadní, další opatření hygienického charakteru budeme ještě precizovat,“ říká zástupce ředitele soutěže Jan Regner.
Na klukovské roky s Barumkou vzpomínal i hostitel tiskovky, primátor Zlína Jiří Korec. „S bráchou a taťkou jsme často mířili například na Pindulu, vždycky jsme dbali na bezpečnost, tohle bych rád připomněl i letos každému, kdo koncem srpna do Zlína a okolí přijede,“ vyprávěl s tím, že nemá zrovna v oblibě, když si fanoušci ve městě a okolí hrají na jezdce rallye.
U jednoho stolu se sešli zástupci soutěžáckých generací.
„Nás nesmírně těší podpora továrního týmu Škodovky,“ pochlubil se přízní mladý, jedenadvacetiletý Dominik Stříteský. Moc šikovný klučina si letos vede výborně a Barumku vidí jako další příležitost k úspěchu. „Máme samozřejmě i pokoru, ale moc se těšíme,“ povídal sympatický talent.
Když se Barumka v roce 1971 zrodila, bylo Karlu Jirátkovi zhruba tolik, co Dominikovi dnes. „Já letos v čase Barum rallye oslavím sedmdesátku, ale elán mám pořád, těším se na veteránskou soutěž, to je bez debat,“ hlásil muž, který je nyní dlouhá léta za volantem, v roce 1986 ale vyhrál s Leo Pavlíkem v barvách slušovického Agrotýmu jako spolujezdec.
„Měli jsme tehdy opravdu skvělé vztahy, sedm let jsem jezdil s Pavlem Valouškem, pak s Leošem, do týmu patřil také třeba Vašek Pech starší, otec dnešní hvězdy rallyesportu, Vašek Blahna, nerad bych na někoho zapomněl, zpravidla jezdily každý rok tři posádky. Konkurence bývala v osmdesátých letech na Zlínsku úžasná, o to víc si vítězství cením. Podmínky jsme měli skvělé, vedení v čele s Františkem Čubou samozřejmě čekalo a taky oceňovalo úspěchy. Byli jsme všichni kamarádi, myslím, že se to dnes mezi jezdci už tolik nenosí,“ zavzpomínal Jirátko.