Centrum podporuje studenty a absolventy při rozjezdu podnikání a je zároveň platformou pro spolupráci zlínské univerzity s firmami, veřejnou správou i neziskovými organizacemi.
Oslavy se kvůli pandemii koronaviru uskuteční letos virtuálně, a to prostřednictvím diskuzního panelu. Ten se bude konat ve čtvrtek 25. března od 17.00 hodin na platformě Google Meet.
„Společně s Lukášem Trčkou ze zlínského Technologického Inovačního Centra rozvedeme diskuzi na téma podpory kreativních průmyslů ve Zlínském regionu – o tom, jak je důležité udržovat mladé kreativce v našem regionu i jaké přidané hodnoty má networking a sdílení kontaktů lokální kreativní komunity,“ shrnula Jitka Alexová, manažerka centra.
Centrum vzniklo v roce 2016 a od té doby pomohlo více než 80 subjektům se startem podnikání. Do diskuze se zapojí také zakládající členové centra. Tedy firmy, které si prošly prvními lety inkubace a zůstaly ve Zlínském regionu. Debatovat budou také odborníci z CzechInvestu nebo Zlínského kreativního klastru.
Spolupráce místních institucí a firem se zlínskou univerzitou je jedním z dlouhodobých cílů UPPERU, který se mu úspěšně daří naplňovat. Nejnovějším příkladem je spolupráce navázaná mezi Fakultou multimediálních komunikací UTB a průmyslovou zónou Holešov. „Ta univerzitu oslovila prostřednictvím platformy ZLINNOVATION a výsledkem je vznik nového vizuálního orientačního systému od studentky Veroniky Vostalové z Ateliéru Prostorová tvorba,“ dodala Jitka Alexová.
UPPER je také partnerem Creative Business Cupu. Soutěže, která vybírá nejkreativnější startupy z celé republiky. Národní kolo akce, ve kterém se utká deset soutěžících napříč oblastmi designu, architektury, filmu, reklamy, softwaru, módy, hudby nebo počítačových her, se uskuteční 30. března ve Zlíně. Na živém přenosu, který bude vysílán z Památníku Tomáše Bati, se díky spolupráci s UPPERem podílejí studenti z několika ateliérů Fakulty multimediálních komunikací UTB.
V prostorách ateliérů centra v současnosti pracuje přes 20 studentů a absolventů UTB. Součástí je i výzkumná marketingová laboratoř. Během prvních pěti let fungování stihl UPPER uspořádat přednášky, menší konference a další akce, které se týkají mentoringu a coachingu podnikatelů, studentů a absolventů. Otevřen je také pro veřejnost.