Jako důsledek dopravního omezení, které od středy 19. července platí na silnici II/490 Zlín – Fryšták v blízkosti křižovatky na Kostelec, se na této dopravní trase tvořily již přibližně od 6:30 hodin dlouhé kolony pomalu se pohybujících vozidel. Mělo to mimo jiné dopad na trolejbusové linky MHD č. 4 a 5, které začaly nabírat zpoždění až 45 minut. Protože šlo o linky bateriových trolejbusů, byl ohrožen dojezd těchto vozidel kvůli dlouhé době jejich jízdy mimo trakční vedení a možnost dobíjení.
Dispečeři proto museli přistoupit operativně k mimořádnému opatření: trolejbusy linek 4 a 5 byly v ranní dopravní špičce při jízdě ze Zlína ukončovány na točně Vršava a odtud se vracely zpět na točnu Podhoří. Mezi točnu Vršava a městské části Kostelec a Štípa nasadila DSZO dva autobusy, kterými se snažila přepravovat cestující v obou směrech přes blokovaný úsek, bohužel v prodloužených jízdních dobách a bez jakéhokoli trvalého jízdního řádu. Pro cestující z Kostelce a Štípy bylo takto spojení prostřednictvím MHD do Zlína zajištěno, nebylo se však možno vyhnout značnému prodloužení jízdních dob.
Zatímco zhruba v 10 hodin se situace na silnici Zlín – Fryšták mírně stabilizovala, takže dispečeři mohli vpustit na celou trasu opět bateriové trolejbusy, silniční provoz se naopak zahušťoval na příjezdové trase do Zlína směrem od Otrokovic. „Od Louk do Zlína se tvořily kolony vozidel, situace se začínala podobat kolapsovému stavu z pondělí 10. července, kdy práce na obnově povrchu hlavní trasy I/49 začaly,“ poznamenal dispečer Zdeněk Churý.
Práce silničářů od středy 19. července postoupily do úseku Štefánikovy ulice mezi křižovatkami s Březnickou ulicí a s Gahurovou ulicí. Je znemožněno levé odbočení ze Štefánikovy do Gahurovy ulice, proto trolejbusy na linkách 3, 6, 7, 10 a 14 ve směru jízdy na Jižní Svahy musejí objíždět (bez zastavování) centrum města kolem kostela.
Kolem 10. hodiny narůstala zpoždění na trolejbusových linkách 2 a 6 na 20 – 25 minut. Dispečeři DSZO opět krátili standardní spoje a nasazovali posilové autobusy, které by po přestupu v centru dopravovaly cestující do koncových úseků směrem do Bartošovy čtvrti nebo na sídliště Jižní Svahy. Zpožďovaly se také spoje dalších linek, které jsou vedeny po tř. Tomáše Bati mezi zastávkami Poliklinika a Náměstí Práce.
„Silnice jsou těžko průjezdné, ale děláme vše pro to, abychom cestující, byť se zpožděním, dopravili do plánovaných cílů jejich jízd v celé síti MHD,“ ujistil ředitel DSZO Josef Kocháň.