Kdy měly být dodány do Zlína všechny čtyři objednané trolejbusy?
Čtyři nové parciální nízkopodlažní trolejbusy s alternativním bateriovým pohonem měly být dodány DSZO do 1. března tohoto roku.
Komunikuje s vámi dodavatel? Jaké jsou důvody zpoždění?
Dodavatel s DSZO komunikuje. Podle něj je důvodem zpoždění nedostatek elektromateriálu.
Jaká je výše pokuty dodavateli za nedodání vozidel?
Smluvní pokuta za nedodání vozidel činí 0,05 procenta z celkové kupní ceny vč. DPH za každý den prodlení, maximálně však do výše 5 procent z celkové kupní ceny. Jde o 0,05 procenta z částky 49 060 055 Kč, tedy 24 530,03 Kč denně, postupně až do částky 2 453 02,75 koruny.
Jaká částka z pokuty už byla dodavatelem uhrazena k 15. březnu 2023?
Dodavatel doposud ze smluvní pokuty nic nezaplatil. Nezaplacení smluvní pokuty je ale částečně kryto bankovní zárukou.
Předmětem zakázky jsou čtyři nové bateriové trolejbusy SOR TNS 12, s jejichž pravidelným nasazováním se počítá především v Otrokovicích na trase původní autobusové linky č. 55, jejíž část již byla v loňském roce vybavena novým trolejovým vedením.
Jde o třídveřové klimatizované nízkopodlažní trolejbusy o délce 12 metrů s karoserií SOR a elektrickou výzbrojí od firmy Cegelec. Jsou vybaveny přední kamerou a rovněž kamerami u dveří, mají 33 míst k sezení. Do jejich výbavy budou patřit také dveřové sčítací rámy, což je technologie, která automaticky registruje počty nastupujících a vystupujících cestujících a shromažďuje bez lidského zásahu důležitá data, jež lze použít například při plánování počtu spojů a tvorbě jízdních řádů.
„Podstatné je, že jde o tzv. parciální neboli bateriové trolejbusy, které jsou vybaveny trakčními bateriemi pro jízdu až 15 kilometrů mimo trolejové vedení. To je klíčová podmínka pro vozidla plánovaná v Otrokovicích, kde budou trolejbusy jezdit v části linky 55 pod trolejovým vedením a v části – od nadjezdu po Štěrkoviště – v nezatrolejovaném úseku při odebírání energie z baterií,“ upřesnil tiskový mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.
DSZO vypsala v roce 2021 na dodávku nových trolejbusů veřejnou obchodní soutěž. Svou nabídku do ní tehdy podaly dvě firmy. Jako výhodnější byla vyhodnocena nabídka společnosti SOR Libchavy.
„Celý tento projekt získal podporu z fondů EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu a jeho Integrovaného plánu rozvoje území Zlín. Schválená dotace dosahuje 85 procent uznatelných nákladů,“ uvedl Jaromír Schneider, který má v DSZO přípravu dotačních projektů na starosti.