Bezplatná služba, v rámci níž lze získat řeč operátora v psané formě, je poskytována na infolince 577 630 111 každý pracovní den od 9.00 do 17.00 hodin.
„Nová služba přepisu hovoru usnadní telefonickou komunikaci zejména osobám s postižením sluchu, nedoslýchavým a seniorům, kteří mají nedoslýchavost získanou věkem. Pomoci však může i cizincům s částečnou znalostí češtiny, kteří preferují psanou formu projevu. Ta jim může podstatně usnadnit porozumění mluvené řeči při telefonické komunikaci,“ vysvětlil přínos nové služby primátor města Zlína Jiří Korec.
„Osoby se sluchovým postižením nechtějí používat nějakou redukovanou, zjednodušenou řeč. Chtějí skutečně vidět doslovně, co jim druhá strana hovoru říká. Služba umožňuje osobám se sluchovým postižením plnohodnotně telefonovat, neboť odstraňuje komunikační bariéru mezi volajícími. Možnost využívat telefonickou komunikaci činí tyto osoby samostatnějšími a rovnoprávnými v přístupu k informacím, produktům a službám různých institucí všech sektorů,“ vysvětlil zakladatel společnosti Transkript Online, která službu vyvinula, Zdeněk Bumbálek.
Samotné spojení s operátorem není složité. Nejprve si volající na webových stránkách města vyhledá odkaz infolinky se symbolem pro neslyšící, který je na webu Magistrátu města Zlína umístěn v sekci kontaktů. Po rozkliknutí je klient přesměrován na stránku, kde se mu ukáže pokyn pro zadání svého telefonního čísla a pokynem označení tlačítka „zavolejte mi“. Po spojení s operátorem, který je upozorněn, že mu volá klient se sluchovým postižením, se mu zobrazí okno pro online přepis a následně písemný pokyn k zahájení dotazování. Vše, co operátor říká, se pak volajícímu průběžně zobrazuje v textové podobě.
Odkaz, který slouží ke zpřístupnění městské informační telefonní linky 577 630 111 naleznete i ZDE.