Jak propagovat domácí cestovní ruch? Zlínsko a Luhačovicko pozvalo influencery

Ilustrační foto (Foto: MěÚ Zlín)
ZLÍN - Chtějí turistům nabízet autentické zážitky a neobjevená místa. Která to ale opravdu jsou? Destinační společnost Zlínsko a Luhačovicko zve na své území influencery z celé republiky, kteří zhodnotí pravý potenciál destinace, oznámil serveru Zlin.cz mluvčí zlínského magistrátu Tomáš Melzer.

“Když pracujete v destinačce, vytváříte si osobní vztah k místům, turistickým cílům, lidem. Chtěli jsme se proto na naši oblast podívat nezávislýma očima a zjistit, které cíle mají potenciál, jak je destinace prostupná a co je zajímavé pro konkrétní cílovou skupinu,” řekla Jana Pastyříková, manažerka destinační společnosti Zlínsko a Luhačovicko.

Do oblasti na samém východě Moravy proto zástupci destinačky pozvali na třetí zářijový víkend instagramery a influencery. Jejich úkol je jednoduchý. Přijet, dívat se a poznávat. Své zážitky pak budou dokumentovat nejen na svých profilech, ale také pomocí hodnotících dotazníků. Díky těmto výstupům bude moci destinační společnost lépe komunikovat s návštěvníky v následujících letech.

“Pozvaným influencerům jsme dali jen pár pevných bodů programu, abychom se společně potkali a poznali se,” vysvětlila Pastyříková. “Zbytek necháváme spíš na nich samých, aby nám pak mohli říct – tohle bylo skvělé, tady jsem se ztratil, tohle jinde nezažiješ nebo tohle mají všude.”

Smyslem INSTAuditu je nejen mapování silných a slabých míst destinace, ale také pomoc s rozjezdem posezónního turismu. Samotní influenceři mají v dosahu statisíce followerů, kterým nasdílí své nejčerstvější zážitky. Zlínsko a Luhačovicko chce s výstupy dále pracovat v rámci budování povědomí o destinaci, která stojí mimo hlavní hledáčky českých turistů.

“Mluvíme-li o “auditu”, který provádí sami uživatelé, jsme ve Zlíně rozhodně pro,” doplnila Eva Manišová, vedoucí Oddělení cestovního ruchu a informací města Zlína. “Pro nás to bude také skvělá sonda do myslí návštěvníků, která nám pomůže lépe definovat směr, kterým se má Zlín v rámci destinace ubírat, a zda témata, která jsme si vytyčili, jsou opravdu ta, která táhnou.”

Podobný názor má na INSTAudit také primátor Zlína Jiří Korec. „Zlín a jeho okolí nabízí spoustu zajímavých a jedinečných míst, kam mohou návštěvníci přijet za poznáním i zážitky. Musíme však stále hledat cesty, jak tyto destinace přiblížit široké veřejnosti. Sociální sítě mají jedinečný potenciál k propagaci cestovního ruchu. Osobně mě zajímá, jak vyhodnotí náš destinační potenciál instagrameři a influenceři, kteří zastupují různé cílové skupiny. Jejich náhled na věc nám může pomoci v dalším nastavení propagace,“ řekl primátor Zlína Jiří Korec.

Influenceři, kteří do Zlína přijedou, zastupují různé cílové skupiny. Jsou mezi nimi Veronika Šubrtová, Jakub Mařík, Sandra Kisić, Natálie Kotková a Jitka Nováčková. Mileniálové, cestovatelé i maminky s dětmi. Díky jejich zážitkům bude pro destinační společnost snazší přijít na to, co je skrytý poklad, který do Zlínska a Luhačovicka může lákat nové návštěvníky.

“Oblast, o kterou se stará destinační společnost, je spojením městské turistiky ve Zlíně, lázeňství v Luhačovicích, přírody Bílých Karpat a vinařského pomezí v Uherském Brodě,” představuje destinačku Jana Pastyříková“Není tu jeden hlavní cíl, za kterým lidé jezdí, něco signifikantního, co by naši oblast definovalo. Stavíme proto na malých spouštěčích zájmu, které pak rozvádíme o další cíle, doporučujeme, mapujeme lokální výletní trasy, budujeme blog, který má turistům ukázat ty nej kavárny, studánky i řemeslníky. Bavíme se o architektuře, o sportovní turistice, gastronomii, ale hlavně o lokálních a autentických zážitcích, kterými jsme jiní než Krumlov, Praha nebo Jižní Tyrolsko. INSTAudit nám má pomoci propagovat i pátrat.”

Chystáte se do Luhačovic? Ubytování v Luhačovicích najdete ZDE.