„Situace je opravdu mimořádně složitá, potýkáme se s uzavíráním učeben, menším zájmem o online výuku, řada firem, s nimiž v normálních časech spolupracujeme, se odhlašuje. Největší propad ale cítíme v kurzech pro veřejnost,“ osvětluje aktuální situaci jednatelka zlínské jazykové školy Lingua Hana Dynková.
Podobné problémy hlásí školy i odjinud.
„Zásadně jsme museli omezit formy naší činnosti, možná jsou odvětví vyšší důležitosti, ale my se také zásadně podílíme na vzdělávání a naše problémy jakoby nikdo nevidí,“ přidává se Šárka Ditrichová, která vede v Uherském Hradišti jazykovou škol Amos.
Asociace jazykových škol se teď obrátila na Ministerstvo průmyslu a obchodu s otevřeným dopisem, ve které hodnotí současnou situaci.
„Dopad současných vládních opatření na soukromé vzdělávání je drtivý. Například on line výuka je akceptovatelná jen pro zlomek dospělých studentů a přežití poskytovatelů vzdělávání nezajistí,“ píše se mimo jiné v dopise,“ jehož signatářkou je i Hana Dynková coby místopředsedkyně celostátní Asociace jazykových škol.
Jazykovky žádají o zařazení mezi sektory ekonomiky, které jsou ohrožené, zdůrazňují mimo jiné, že se do velkých existenčních problémů dostávají lektoři vzdělávání dospělých.
Na iniciativu zatím odpověď nedostali.
„Jde skutečně o těžkou dobu, zkusíme vydržet, ale víme, že nás nečeká nic lehkého. Pro nás je stěžejní přežít, ideální by samozřejmě bylo, pokud by se populace dostala do zdravotního normálu a my mohli vyvíjet běžnou činnost,“ dodává Ditrichová.
„Nechceme nic jiného, než učit, vzdělávat. Když ale stát omezí naše aktivity, nemůžeme zůstat mezi těmi, kteří se ocitnou bez jeho podpory,“ dodává i za kolegy z celé republiky Hana Dynková ze zlínské jazykovky Lingua.