„Pracovníci Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice udělali v jarním období maximum, aby byly klimatizační jednotky ve vozech MHD v pořádku a mohly se při venkovních teplotách nad 26 °C naplno rozběhnout,“ uvedl mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.
Klimatizaci má 44 % trolejbusů a 64 % autobusů
V současné době je klimatizačními jednotkami vybaveno ve Zlíně a Otrokovicích 25 trolejbusů (cca 44 %) a 28 autobusů (cca 64 %).
„Klimatizaci objednáváme jako standardní vybavení u všech nových vozů. Postupnou obměnou vozového parku se proto bude procento klimatizovaných vozidel zvyšovat. O víkendech, kdy je menší provoz a na linky vyjíždí menší počet vozidel, jsme schopni už nyní zajistit klimatizovaný provoz téměř ze sta procent,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Pracovníci DSZO udělali na jaře maximum
V jarním období se pracovníci v dílnách DSZO věnovali přípravě klimatizačních jednotek ve vozidlech na letní provoz.
„Kontrolujeme a čistíme vzduchové sací a výfukové rozvody, měníme vzduchové filtry a vysoušeče klimatizace. Následuje kontrola funkčnosti ventilátorů, kontrola tlaku a množství chladiva a případně jeho doplnění. Každé tři roky měníme v klimatizačních jednotkách olej kompresoru,“ upřesnil vedoucí údržby Josef Polách.
Okna musí zůstat zavřená
Aby však byla klimatizace ve vozidlech účinná, je potřeba mít zavřená všechna okna.
„Prosíme cestující, aby na to pamatovali a větrali okny jen při nižších teplotách, kdy klimatizace není v provozu, nebo ve starších vozidlech bez klimatizace,“ připomíná vedoucí dispečer Jan Tesař.