„Jsme rádi, že se na nás obracejí podnikatelé s velkou důvěrou. Výkon každoročně vyhodnocuje Ministerstvo průmyslu a obchodu. Na základě zaevidovaných a následně řešených dotazů vedených v systému SINPRO tak dochází k přerozdělování finančních prostředků na výkon státní správy. V loňském roce registrovaly větší nápor pouze kontaktní místa v Brně a Ostravě, tedy ve městech větších, než je Zlín,“ uvedla vedoucí Odboru živnostenského Magistrátu města Zlína Naděžda Hasíková.
Prostřednictvím Jednotného kontaktního místa živnostenského úřadu mohou podnikatelé získat cenné informace. Ať už využijí služeb tuzemští podnikatelé, kteří chtějí rozšířit své podnikatelské aktivity do jiných členských zemí Evropské unie nebo se o radu přihlásí zahraniční podnikatelé, kteří se snaží zahájit své působení v České republice.
„Na základě konkrétních dotazů poskytujeme podnikatelům požadované údaje o možnostech získání příslušných oprávnění pro výkon zamýšlené podnikatelské činnosti a zároveň je směřujeme na příslušné instituce. Komunikace probíhá jak v češtině, tak samozřejmě i v anglickém jazyce, a to vždy na profesionální úrovni,“ popsala Naděžda Hasíková.
Jednotné kontaktní místo zprostředkovává také oznámení vůči jiným správním úřadům v České republice, poskytuje informace o regulaci povolání či přijímá podání spojená s uznáváním profesních kvalifikací. V době koronavirové pandemie a uzavření škol například pracovníci pomáhají osobám samostatně výdělečně činným s vyplněním a odesláním žádostí o „ošetřovné“.