Prostor ulice odnepaměti slouží k nejrůznějším činnostem. Je místem nejen pro dopravu, ale i bydlení, práci, zábavu, nákupy nebo dětské hry. Zachovat rovnováhu je však složité. Aby život z ulice nevytlačila rychlá doprava, využívá město různé způsoby.
„Naším top cílem je dosáhnout na území města Otrokovice v roce 2035 nulového počtu lehce zraněných při dopravních nehodách. Proto jsme začali zavádět tzv. zóny 30,“ řekla vedoucí dopravně-správního odboru Renáta Krystyníková. Tato zklidňující opatření přirozeně sníží nejen rychlost vozidel, ale také odstraní nevítanou tranzitní dopravu. I tak se však u některých občanů setkává město s nesouhlasem.
„Benefitem je, že v okamžiku, kdy řidič jede rychlostí do 30 km/h, za normálních podmínek zastaví přibližně na 13 metrech. Pro řidiče, který jede 50 km/h, tato vzdálenost nestačí ani na to, aby začal brzdit,“ dodává Krystyníková.
V tuto chvíli jsou v Otrokovicích zóny 30 na čtyřech místech. Nejnovější je v lokalitě Trávníky, kde přibyly zpomalovací polštáře. Jedná se o nejméně nákladnou formu plošného zklidnění. Rozhodující je také šířka jízdního pruhu – čím je silnice širší, tím více svádí řidiče k rychlé jízdě.