Městský úřad v Otrokovicích byl označen za druhý nejpřívětivější v kraji

Foto: MěÚ Otrokovice
OTROKOVICE - Městský úřad Otrokovice byl v letošním ročníku soutěže Přívětivý úřad oceněn jako druhý nejpřívětivější v kraji. Serveru Zlin.cz to oznámila mluvčí města Romana Pastuszková.

Soutěž v kategorii obcí s rozšířenou působností již pátý rok vyhlásilo Ministerstvo vnitra ČR.

Přívětivý úřad je soutěží, kterou Ministerstvo vnitra propaguje moderní a kvalitní služby městských úřadů. Letos se jí účastnilo 142 úřadů obcí s rozšířenou působností a městských částí Prahy, které vyplnily online dotazník. Touto soutěží ministerstvo sleduje stav služeb v elektronizaci, komunikaci, transparentnosti, participaci, klientském servisu nebo společenské odpovědnosti. K soutěži je vydávána také sbírka dobré praxe nadstandardních služeb úřadů, z které mohou ostatní obce čerpat inspiraci.

Soutěž hodnotila několik kategorií v přívětivosti městských úřadů. První z nich byla přístupnost. „Náš úřad je otevřen každý den v týdnu, pouze pro některé dny je potřeba se objednat. Důvodem nutnosti objednání v některých dnech je, aby měl občan jistotu, že se mu v jiný než klasický úřední den bude mít čas někdo věnovat. Na našem úřadě je již několik let samozřejmostí, že na agendy jako jsou vyřízení občanského průkazu, cestovního pasu nebo řidičského průkazu, nabízíme možnost online objednání na konkrétní termín, čímž zkracujeme dobu vyřízení a odbouráváme čekání. Na tomto místě musím podotknout, že i v době nouzového stavu jsme se snažili a snažíme odbavit všechny objednané klienty. Samozřejmě za dodržení všech současných hygienických opatření,“ uvedla tajemnice Městského úřadu Otrokovice Radana Zenáhlíková. Připomenula také, že úřad již po několik let pro některé agendy provozuje tzv. Pojízdný úřad. To znamená, že v některých případech nemusí klient na úřad, ale úřad přijede za ním.

Dalším kritériem soutěže byla například komunikace směrem k veřejnosti. Městský úřad se snaží s klienty a veřejností komunikovat všemi dostupnými prostředky, tedy prostřednictvím webových stránek, novin, sociálních sítí, ale také např. díky systému informačních a krizových SMS. Samozřejmostí jsou také nové aplikace. „Je to například aplikace Hlášení závad, kterou jsme spustili v minulém roce, v tomto roce jsme zprovoznili na našich internetových stránkách Mapu investic. Na této mapě se občané mohou dozvědět o ukončených, probíhajících a připravovaných investicích v našem městě,“ vyjmenovala tajemnice novinky z poslední doby.

Závěrem řekla, že město Otrokovice se snaží otevřít radnici co nejvíce občanům a nabídnout jim nadstandardní služby. „Ocenění je výsledkem práce městského úřadu, vedení města a všech zaměstnanců, kteří se podílejí na vytváření moderního úřadu a snaží se zlepšovat služby pro občany. Za to všem patří poděkování,“ uzavřela Radana Zenáhlíková.