Ve shodě s předpovědí počasí se již ve večerních hodinách v neděli 7. února 2021 začala vytvářet na trolejovém vedení ve Zlíně i Otrokovicích vrstva námrazy. „Od 21.30 do 5.30 hodin vydatné dešťové srážky způsobily náledí a velmi silnou námrazu na stojících vozidlech MHD, trolejovém vedení i komunikacích. Zaznamenali jsme zpoždění na všech linkách, docházelo ke krácení spojů,“ popsal situaci vedoucí dispečer DSZO Jan Tesař.
Dispečeři vyslali již v noci na linky dva trolejbusy s dieselagregátem, aby projížděly trolejbusové tratě a námrazu strhávaly. Nestačilo to však a v ranních hodinách námraza na trolejovém vedení postupně odstavovala z provozu trolejbusy, které nemohly použít nezávislý zdroj energie v podobě dieselagregátu. Nepojízdnými se postupně staly i bateriové trolejbusy, které se přes námrazu na vedení nemohly řádně dobíjet. Od 5.30 hodin navíc začalo sněžit. Na některých místech byla po určitou dobu vozovka pro vozidla MHD nesjízdná. Vznikala zpoždění v trvání desítek minut. Někteří řidiči DSZO se obtížně nebo se zpožděním dostávali do zaměstnání.
„Povolali jsme na pracoviště techniky pro posílení dispečerské služby i další řidiče a vyslali jsme na linky všechny trolejbusy s dieselagregátem a všechny autobusy, které jsme měli právě k dispozici. Jezdily na linkách zcela mimo jízdní řády, abychom čekajícím cestujícím zajistili na všech trasách alespoň částečnou dopravní obslužnost,“ uvedl vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek. Aby po výpadku bateriových trolejbusů nezůstaly bez spojení se Zlínem místní části Kostelec, Štípa a Velíková, autobus linky 46 z Velíkové mimořádně zajížděl až do Zlína na Vršavu.
Trolejbusy obnovovaly svůj provoz a spoje se začaly vracet do svých časových poloh podle jízdních řádů v dopoledních hodinách. Na linkách 2 a 6 ale ještě vznikla komplikace z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení železničního přejezdu v Otrokovicích-Kvítkovicích, které zůstalo nepřetržitě spuštěné po dobu více než dvaceti minut, takže byl přejezd pro vozidla neprůjezdný.
Běžný provoz MHD podle jízdních řádů v celé síti byl obnoven před 10. hodinou. V důsledku popsaných mimořádností bylo v pondělí dopoledne vynecháno v MHD ve Zlíně a Otrokovicích přes 1 500 kilometrů, tj. 10,8 procenta celkových denních výkonů.
„Za vzniklé komplikace se cestujícím omlouváme. Nasadili jsme všechny síly, aby byly jejich dopady na cestující co nejmenší,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Silná vrstva námrazy na trolejích se vyskytuje poměrně zřídka, v některých letech vůbec ne. Dopravní podniky zkoušejí různé metody odstraňování námrazy, žádné ale nejsou zejména při silnější nebo delší dobu se tvořící námraze stoprocentně účinné.