Oprava hlavní dopravní tepny ve Zlíně komplikuje život řidičům. Vozidla MHD měla v pondělí i hodinová zpoždění

Foto: ŘSD ČR
ZLÍN – Oprava hlavní zlínské dopravní tepny I/49 od pondělí 10. července těžce zasahuje do individuální i hromadné dopravy. Kvůli svedení dopravy do jednoho jízdního pruhu se na průtahu tvoří dlouhé kolony vozidel. V době dopravní špičky přesahovalo zpoždění trolejbusů MHD i šedesát minut.

Ředitelství silnic a dálnic ČR zahájilo v pondělí 10. července avizovanou obnovu povrchu vozovky hlavní dopravní tepny I/49 ve Zlíně v úseku třídy Tomáše Bati mezi křižovatkou s ulicí Antonínova a křižovatkou s ulicí Březnická. Veškerá doprava ve směru od Otrokovic byla převedena z běžných dvou jízdních pruhů do jednoho.

Před zúženým úsekem se po větší část pondělí tvořily dlouhé kolony vozidel a v nich pomalu popojížděly i trolejbusy MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice. „Na linkách nám zde vznikala i více než hodinová zpoždění,“ uvedl vedoucí dispečer DSZO Jan Tesař.

Za účelem zmírnění dopadů omezené průjezdnosti komunikace na cestující zavedla DSZO v provozu MHD některá mimořádná opatření. Zpožděné spoje na linkách 2 a 6 se ve Zlíně otáčely už přes ulici Osvoboditelů, bylo nasazeno pět posilových autobusů a do služby muselo nastoupit nad pravidelné obsazení pět dalších řidičů.

Za zpoždění spojů, mimořádné přestupování a komplikace při používání MHD se cestujícím omlouváme. Pro fungování MHD jsme udělali ve vzniklé složité dopravní situaci všechno, co bylo v našich silách. Naši dispečeři sledují provoz prostřednictvím online kamerového systému a dávají operativní pokyny řidičům zpožděných spojů. Pro muže a ženy za volanty vozidel MHD je tento stav nesmírně psychicky náročný. I v době hodinových zpoždění musíme zcela důsledně zajistit všechny zákonné bezpečnostní přestávky řidičů,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Oprava silnice I/49 v centru Zlína až po křižovatku ulic Štefánikova – Osvoboditelů je rozdělena do několika etap a potrvá přibližně do poloviny srpna. „Motoristé se s tímto stavem budou muset nějak vyrovnat, a kdo může, měl by si najít nějakou jinou silniční trasu,“ poznamenal Josef Kocháň.

Už během úterý 11. července byly kolony na třídě Tomáše Bati výrazně kratší a zpoždění vozidel MHD většinou nepřesahovala deset minut.

Podle ředitele DSZO se opravám vozovek nelze vyhnout, ale měla by při nich nastat těsnější spolupráce mezi investorem, tedy Ředitelstvím silnic a dálnic, městem Zlín a složkami městské i státní policie.

Jestliže dovedou zajistit průjezdnost města pořadatelé mimořádných akcí, jakými je filmový festival nebo Barum rally, mělo by se to prostřednictvím důkladné přípravy a vzájemné koordinace všech zainteresovaných zvládnout i během plánované opravy komunikace I/49,“ domnívá se Josef Kocháň.