Až 30 tisíc vozidel denně projede po silnici I/49. Ukázaly to výsledky sčítání dopravy v roce 2020. Z hlediska hustoty provozu je tato komunikace nejvytíženější silnicí první třídy ve Zlínském kraji, a to se projevuje i na jejím stavu. Ředitelství silnic a dálnic je proto nuceno tuto cestu častěji opravovat. Právě před několika dny zahájilo frézování povrchu vozovky u obce Lípa. Poškozený asfaltový koberec zde bude nahrazen novým.
„Opravujeme silnici I/49 mezi Lípou a Zádveřicemi. Jedná se o úsek v délce 2200 metrů od slušovické křižovatky po zádveřický motorest. Provoz je veden kyvadlově a řídí ho semafory nebo regulovčíci,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Kyvadlový provoz v tak exponovaném úseku samozřejmě způsobuje problémy. Jde totiž o cestu mezi Zlínem a Vizovicemi. Osobní i nákladní doprava tudy směřuje i dál na Valašsko a sever Moravy, například do Vsetína nebo do Ostravy a také do Polska. Jezdí tudy i těžká kamionová doprava, která asfalt nejvíc poškozuje. Objíždět opravovaný úsek se nevyplatí, řidiči ale musí počítat se zpozděním v řádu minut. Naštěstí ale jen do 8. července, kdy práce za 32,5 milionu korun skončí.
Ředitelství silnic a dálnic rekonstruuje silnici I/49 mezi Zlínem a Vizovicemi postupně. Výměna asfaltového povrchu v okolí obce Lípa navazuje na opravu úseku dlouhého 1200 metrů od zádveřického motorestu směrem na Vizovice. Ta proběhla v září a říjnu roku 2022. A nebyla to poslední investice na této silnici, další by měla přijít na řadu už o prázdninách.
„Během letních prázdnin, kdy je intenzita provozu nižší, plánujeme opravu dalšího úseku silnice I/49 přímo v ulicích Zlína, a to od odbočky z ulice Antonínova až po křižovatku s ulicí Osvoboditelů. Termín začátku prací a související dopraví omezení samozřejmě upřesníme předem,“ dodal Rýdl.
Přestože prázdninový provoz je méně hustý a nejezdí tolik kamionů, v případě této opravy se budou muset obrnit trpělivostí nejen řidiči, ale také obyvatelé Zlína.